Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

10 symptom på att du snart kommer få din mens

Av mens - 5 februari 2013 16:45

  1. Dina bröst är utvecklade
  2. Du har börjat använda BH
  3. Du har fått hår under armarna
  4. Du har fått hår vid underlivet
  5. Du har haft flytningar i ungefär 1 år
  6. Du är inne i puberteten
  7. Du är mellan 12 och 14 år
  8. Du börjar bli lite kåt och sugen på att ha sex
  9. Dina väner börjar få mens
  10. Du är ungefär i den åldern som när din mamma fick sin mens

 
 
Ingen bild

Jossan

6 februari 2013 20:02

Frågor tacksam för svar ! :)
1. Hur många olika sorters mensskydd är lämpligt att ha ?
2. Vingarna, ska de sticka rakt ut eller böjas in under trosan ?
3. Vad är skillnaden på med eller utan vingar ?
4. Hur stor är "droppskalan " ? Vad är lämpligast att ha vid normal mens ?
5. Var kan man köpa vasselin? Kan man ha det till fler saker än typ glidmedel och på tampong toppen ? Så att de inte tror att jag ska ha sex ?

mens

11 februari 2013 20:30

1. Du bestämmer själv men du kan ju ha några tjocka som du har på natten och några lite tunnare på dagen, sen är det också bra att ha ett mindre trosskydd då det är i alldeles i slutet av mensen.

2. Vingarna sätter du fast under trosan för att skydda troskanterna och hålla bindan på plats.

3. Binda med vingar är lite säkrare då de håller sig på plats, samtidigt som de minskar chansen att du får blod på trosorna. Har du utan vingar så kan det vara lite skönare då det inte är så mycket skydd överallt.

4. 3 till 4 droppar ungefär

5. Apoteket! Ja vasselin är ju bra för en hel del men grejer så var inte orolig att köpa det.

 
Moa

Moa

4 mars 2013 11:00

Alla tjejer använder ju inte bh.
Inte för att jag är bland dom som inte använder det, men det finns ju dom som tycker det är skönare utan..

http://saltlakrits.bloggplatsen.se

mens

3 maj 2013 23:55

Ja självklart men jag menade bara att man har fått så pass utvecklade bröst att man kan börja använda BH.

 
Ingen bild

Ida

2 april 2013 09:50

Jag har alla de sakerna och har haft alla i ett halvår nu. Borde inte mensen komma? Flytningar har jag haft i 1/2 år och resten ett halvår..nääär??

mens

21 april 2013 22:27

Snart!!

 
Ingen bild

Ida

2 april 2013 20:45

Om man har allt, när kommer mensen då?

mens

21 april 2013 22:26

Snart!!

 
Ingen bild

Jag

6 april 2013 19:36

Hejj! :) Jag vill bara säga att dethär e en superbra blogg! Kram :)

 
Ingen bild

Nyfiken tjej

28 maj 2013 18:06

Vad händer om man inte får mens??

 
mens? hallå?

mens? hallå?

25 juni 2013 00:07

Älskar bloggen! tack! Men, mamma fick mens när hon var 8, jag är nu 12 utan mens :D

http://Bloggplatsen

 
NEEEEEJ!!

NEEEEEJ!!

5 juli 2013 22:30

Hej! När jag nyss kissade, skulle jag torka mig. När jag hade torkat mig så såg jag en liiiiiten liiiten droppe blod, ( eller något rött..) nu har jag småont i magen, men jag vet inte. Är det mensen som är på väg? :/ Tacksam för svar! :(

http://Bloggplatsen

 
Ingen bild

Anonym

3 oktober 2013 18:23

Hej!
Vill bara säga att vissa får mens tidigare eller senare, men det är vanligt att få mens när man är mellan 12 och 14 år.

 
Ingen bild

Moa

8 november 2013 17:46

Hej!
Jag är 13 år och har haft alla tecken i mer än två år nu, men min mens kommer inte! Om jag skulle fått min mens samtidigt som min mamma så skulle det varit för 4 månader sedan. Vet du vad det kan bero på eller har du några råd eller tips? Jag är ganska smal och undrar om det kan vara därför som jag inte får min mens, men min mamma var också smal när hon var yngre.

 
Ingen bild

anonym

14 mars 2014 16:41

jag har 5 av alla tecken börjar jag få min mens då. min mamma fick sin mens när hon gick i 7:an

 
Ingen bild

Jo

14 april 2014 20:35

Har allt på listan förutom hår under armarna, när kommer min mens

 
Ingen bild

Anonym

21 april 2014 09:35

Hej, jag är 13 år och fyller 14 i november, alltså så går jag i sjuan nu, men alla i min klass har fått sin mens men inte jag, varför är det så?
Jag har allt det där, dvs. Flytningar, bröst, ont i magen osv..
Jag har haft flytningar i 1-2 år men mensen kommer aldrig?
Nu för tiden så har jag haft rätt så mycket flytningar och väldigt mycket ont i magen, är det ett tecken på att min mens är påväg?
Tacksam för svar :) <3

 
Ingen bild

13 år

22 juli 2014 00:01

8/10 har jag, använder inte BH för mina bröst är inte så utvecklade men de finns där. har inte heller hår under armarna, men tror du ändå att min mens kommer snart? har börjat fått jättemycket pormaskar på sista tiden, är det något tecken? :)

 
Ingen bild

Amanda

17 december 2014 20:08

Har allt förutom att jag inte vet om det e flytningar eller inte, hur mycket brukar det vara? Sen har jag inte vågat fråga mamma när hon fick sin, vågar inte prata om det, hur ska jag våga?

 
Ingen bild

Anonym

26 februari 2015 14:41

Alla Symtomer stämmer in på mej FÖRUTOM att jag inte är mellan 12 - 14! I sommar (15/6) fyller jag 12! Under de senaste 3 veckorna har jag gått igenom en "växtspurt" (växt 7cm på 3veckor) och en del andra säger att det är ett tecken på att man snart får mens! Vill verkligen ha den, för nästan alla i min klass har fått den! :) Tror ni som fått den att den kanske är på väg? Elr är jag helt ute och cyklar?

 
Ingen bild

Anonym

14 mars 2015 10:46

är 10 år har fått hår i under livet och under armarna har också fått flyttningar mina bröst har växt lite min mamma fick mensen när hon var 12,har haft jätte ont i magen i 2 veckor nu kommer mensen snart eller? Har föresten haft flytningar i 1 och ett halvt år nu

 
Ingen bild

Sverige

24 maj 2015 21:13

Jag har flytningar, hår under armarna, hår vid underlivet och jag börjar få lite finnar, tror du jag får min mens snart? P.s jag är 10 år.

 
Ingen bild

Sverige

25 maj 2015 15:20

11 år*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards