Mensbloggen

Alla inlägg under maj 2011

Av mens - 21 maj 2011 19:53

Alltså jag har alltid varit lite intresserad utav mens och allt sånt. Inget får hända mig förens jag vet allt om det. Så jag typ kollade upp exakt allt och förskte förbereda mig så mycket som möjligt innan jag skulle få min mens. Men då jag väl fick mensen då. Hur mycket jag förberet mig och de så var den första mensen verkligen något större. Då jag väl såg den där lilla brunröda fläcken lika stor som en pingisboll i plattform. Jag visste då att hela mitt liv skulle förändras och inget skulle vara som förr. Nu var jag tvungen att ta på mig en hel del ansvar. Jag var tvungen att ta hand om något, hålla koll, räkna ut när nästa mens var. Komma ihåg att köpa mensskydd, byta mensskydd och allt det där.


Så för er som inte fått er mens ännu. Skit i vad andra säger. Om alla fått sin mens men inte du, var glad! De är bara avensjuka för att de inser då att mensen inte är så himla kul. Det är så mycket roligare att leva utan mensen. Visst kan du läsa på om mensen men det finns verkligen ingen information som kan beskriva mensen för just dig. Du kanske älskar den, du kanske hatar den, du kanske får den i skolan, du kanske får den hos en kompis. Då du väl fått den så vet du vad du ska göra. Lev livet nu och tänk inte så mycket på din mens. För när du väl fått den vill du känna att du har lekt av dig och är nu redo att ta lite mer ansvar!


Kram

Av mens - 15 maj 2011 14:39

Ska man bada med klassen någongång och man vet emd sig att amn ska ha sin mens. Då tycker jag det är högtid att börja försöka sig på tampongen. Eller så hoppar du över idrotten och hoppas på att den inte kommer då det ska vara igen. Annars så kan man ju skippa mensskydd och hoppa i direkt. Mensen rinner inte då den kommer i kontakt med vatten. Men så fort du blir torr kommer den börja rinna. Kanske pinsamt om du skulle börja blöda då du är påväg mot duschen och så.

Av mens - 1 maj 2011 20:46

Var tredje tjej har mens just nu. Är ni 6 tjejer i ett rum just nu så har minst två st utav er mens. Så tänkt aldrig att du är ensam om den jävla mensen.


Eller det beror ju försåt på eran ålder. Men iallafall 13-14 år minst.

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards