Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 8 juni 2015

Min jobbiga mens

Av mens - 8 juni 2015 00:20

Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelbunden men med min mens så vet jag aldrig om den kommer dag 26 eller dag 33. Oftast brukar det vara mellan där så det är aldrig så att den brukar hoppa någon månad. Men av vad jag hört från vänner så får dem mensen oftast precis på dagen som är uträknad. Alltså var 28 dag eller var 29 dag. Oftast är det var 28 dag som gäller men det varierar såklart för alla. Förut så fick jag min mens var 26 dag men nu den senaste åren har den återgått till hur den var precis då jag fick min mens första gången. Jag vet faktiskt inte om det är vidare positivt eller negativt men lite småjobbigt är det faktiskt att gå runt en vecka och vara orolig att trosorna ska vara nerblodade. Det absolut jobbigaste med detta är ju helt klart då jag glömmer att min mens faktiskt kan komma när som helst och därmed glömmer jag att ens ha någon tampong eller binda med mig. Oftast går jag knappt runt med någon väska utan jag har bara mobilen och plånboken med mig ut så då brukar jag lägga en tampong i BHn lite diskret sådär. Men sedan har jag också turen att jag inte får så mycket mens den allra första dagen utan det blir mens en liten fläck på dag 1. Dag 2 & 3 är dock dem värsta för mig. Då verkligen ÖSER det mens och jag måste byta tampong hela tiden plus att mensvärken är på fullaste drag. Inte alls det skönaste men ibland måste man komma ihåg att mensen trots allt är ett garanti på att man mår bra.

Tänk bara hur hemskt det skulle vara om mensen skulle sluta komma en månad dånar man haft mens varje månad i över 10 år. Då man dessutom vet med sig att man inte haft oskyddat sex eller tagit några piller/spiral/spruta eller annat som kan påverka mensen. Jag skulle få panik. Det första jag skulle tänka på skulle vara att jag kanske fått problem med äggstockarna och därmed kommer få det svårt att ha barn i framtiden. Det skulle verkligen vara en mardröm.

Att däremot besluta sig för att ta piller som kanske kan göra så mensen försvinner skulle dock vara en dröm! Så skönt verkligen att skippa mensen och all menavärk. Det kommer jag definitivt göra då jag fött antalet barn jag vill ha. Sedan är det bort med mensen. Dock kommer detta nog dröja ett tag för min del så tills dess få jag leva med min mens. Man får tänka positivt - den finns där för en anledning!

Ni får gärna berätta och dela med er om hur oregelbunden/regelbunden er mens är så jag inte känner mig så ensam med min jobbiga mens!

 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

8 juni 2015 09:13


Min mens är oregelbunden !!!.

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Av mens - 7 juni 2015 14:25

Tidigare skrev jag mycket om ett alvernativt mensskydd som kallas för menskopp. Då använide jag den några gånger och tyckte faktiskt att det gick relativt bra med både insätning och att ta ut den. Det mest positiva med den var att jag kunde ha den i ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards