Mensbloggen

Alla inlägg under november 2010

Av mens - 2 november 2010 16:16

Jag fick en riktigt rolig fråga häromdagen som jag var tvungen att svara på.

Jo vilka produkter man använder då man ska raka sig där nere.   

Här på bilden har jag satt pilar på de produkter som jag och säkert många andra använder då dom rakar sig. Den stora blåa flaskan är själva tvälen man använder då man rakar sig. Man bara tar lite på händerna och smörjer på underlivet. Vissa rakar sig bara på utsidan medans andra även rakar sig på insidan. Vill man göra det är det smartast att använda sig utav en spegel så man bara rakar håret och inte något annat. Man får vara väldigt försiktig.


Vad ska man använda sig utav för rakhyvel då? Jo, det är bäst om man använder sig utav de som är lite dyrare. Annars blir det väldigt lättare röda prickar och det börjar klia. Så ta och investera en lite dyrare rakhyvel som går på ungefär 200 kronor. Dem är bra för både ben, underliv, armar. Men tvätta hyveln nog mellan de olika ställen.


Sedan så rakar du bara där du vill.


När du är färdig duschad och torr så tar du framm den andra produkten som ni ser på bilden. Det är en liten kräm som man aplicerar på de områden man rakat sig på (bara om kring underlivet förstås). Man tar ganska lite och smetar ut det. Produkten lugnar ner underlivet och kylar ner området. Röda prickar förekommer ej och det kliar inte. Riktigt bra produkter!


PRISER:

Den stora blåa tvålen: 55 kronor

Den lilla gråa krämen: 59 kronor


Ni hittar båda på ett apotek.


Hoppas inlägget verkligen hjälpte er som undrade. Har ni ytterligare frågor så är det bara fritt fram att komentera!

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards