Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

10 tecken på att din mens är på väg!

Av mens - 22 april 2013 18:00

  • Du har flytningar
  • Du har börjat få finnar i ansiktet
  • Du har fått bröst och behöver använda BH
  • Du har börjat få könshår
  • Du har börjat få hör under armarna
  • Du har kraftiga humörsvägningar
  • Du är mellan 12 och 13 år
  • Du är i ungefär samma ålder som din mamma när hon fick sin första mens
  • Du är i puberteten
  • Du går upp i vikt

 
 
Ingen bild

En efterbliven tjej

6 maj 2013 17:58

Hur vet man om man är i puberteten?:) tacksam för svar <3

mens

11 maj 2013 00:06

Du börjar få finnar, brösten utvecklas eller så börjar du få kraftiga humörsvägningar.

 
Ingen bild

Hej

9 maj 2013 23:49

http://mobil.mens.bloggplatsen.se/2011/04/19/5154884-hur-onanerar-man/

Hej undrade lite frågor på detta inlägg :) undrar om du kan svara på dom :)

 
Ingen bild

Från mig

27 maj 2013 22:50

Allt stämmer, soeciellt humörsvängningarns och flytningarna.. Dom har jag i mängder!! Men den kommer aldrig!!

 
Ingen bild

Anonym

2 juni 2013 14:39

Hej! Jag hittade just din blogg och bläddrade tillbaka lite i arkivet. Din blogg är så j*vla bra! Jag är en 11 årig tjej. Jag undrar om du vet, ungefär när jag kommer få min mens? Jag har hår där nere men jag har inte fått i armhålorna än. Jag har ganska stora bröst. Jag har 70a i bh storlek. Jag har haft flytningar i 1-2 år ungefär. Jag har bara haft typ två finnar.
Tack på förhand! ;D

 
Ingen bild

Anonym

27 juni 2013 13:50

Hah, allt. :/

 
Ingen bild

någon

27 juni 2013 23:48

Jag fick min mens förra sommaren. Hade bara fått flytningar en gång innan. Jag var 11. Jag hade då inte hår under
armarna men det har jag nu.
Innan jag fick mens hade jag ofta ont mellan benen.
Man kan få mens när man är 9-17. Information du gav är inte hel sann....

 
Ingen bild

Femton

4 juli 2013 01:05

Jag är femton år och har kommit i puberteten, har fått allting listan ovanför och min mamma var 13 när hon fick sin mens. Men jag har inte fått min ännu, är orolig för att den inte kommer alls. Mensen visar ju att man är frisk och allting står rätt till i kroppen. Tänk så är jag sjuk men vet inte om det?

 
Ingen bild

..

4 juli 2013 18:35

jag tror jag fick min mens igår. men det kom bara en gång och inget idag eller senare på kvällen. Det var ytterst lite och kan inte varit mer än några droppar tillsammans och leg längst ut på sidan och lite på den andra. jag undrar om det är normalt? eller om det kanske inte var mensen? jag har haft flytningar i 1,5 år nu.. och är i pubertetern. tacksam för svar

 
Ingen bild

anonym

18 juli 2013 16:55

Hej! Jag är en tjej på 12 år, och har haft flyningar sen julas ungefär. Men typ igår var fltningen mer ljus brun aktigt, mens eller?
1: har flytningar
2: har fått lite finnar.
3: hår där nere.
4: har bröst, använder sport top.
5: kan vara ganska sur ibland.
Det jag inte har.
1: har inte går under armarna.
2: går typ inte upp i vikt.

 
Ingen bild

Annonym Tjej

4 augusti 2013 11:45

Alla tecken förutom ett har hänt mig, min mamma fick sin mens när hon var 15-17 år... O jag är 12

 
Ingen bild

Var det mens??

4 augusti 2013 11:47

Förra sommaren så hade jag sjukt ont i magen, så jag gick in å toan. När jag hade kissat så hade pappret en röd fläck. Var det mensen? SNÄLLA SVARA!!!

 
Ingen bild

Malin

7 augusti 2013 23:02

Allt stämmer in på mej, någon gång i slutet av 6:an när skolhälsovårdaren var där vägde jag 46.8 kg och nu väger jag cirka 51 kg och jag har inte blivit tjockare men jag har ändå gått upp i vikt. jag ska snart börja sjuan är 13 år.

 
Ingen bild

Rebecca

16 augusti 2013 19:31

Kan det vara en risk att man kan få mens om man bara har de här tecknerna: flytningar, kraftiga humörsvägningar, könshår, är i puberteten och har fått bröst så man behöver BH???

 
Ingen bild

undrar!

26 augusti 2013 21:03

Hej! Ja undrar om man kan va för tjock för att kunna få mens?

 
Ingen bild

Sara

27 augusti 2013 07:14

Hej! Jag är en tjej på 13 år som är ca 160cm lång och väger ca 40 kg! Under sommarlovet har jag inte tränat så mycke och jag fick min mens typ i januari och sen dess har jag haft de 3 gånger i år men nu när jag har börjat träna 5 gånger i veckan så har jag inte fått min mens?! Är de för att jag tränar förryckte och för att jag inte äter så mycke? Tacksam för svar & jätte bra blogg! Har läst den ända sen jag haft min mens! /Sara

 
Ingen bild

Emilia

24 september 2013 21:12

Tror du att min mens är påväg alla sakerna där uppe stämmer? Jag har även haft ont långt nere i magen

 
Ingen bild

Mens?

21 oktober 2013 22:43

asså jag har 9/10 av dem... OMG den kommer snart! :C.... (jag använder inte BH bara...) och det är nog det minsta tecknet på att mensen ska komma... läskigt.. tips när man får mens i skolan? och vad hjälper mot mensvärk förutom piller

 
Ingen bild

10åring typ?

8 november 2013 17:07

ALTSÅ jag har allt det dära och är 10/11år😂fail förutom mens

 
Ingen bild

En tjej123

17 december 2013 23:02

Hej jag e en tjej på 12 år och har flytningar, könshår,
Hår under armarna, och humörsväningar och
Mina bröst har utväklats (andvänder Bh varje dag)
Och har ont i ryggen och nederdelen av magen osv.
men jag undrar om min mens e på väg??
Tacksam för svar ;)

 
Nolli

Nolli

30 december 2013 07:58

Hur stoppar man in en tampong, tacksam för svar

http://Nolli.bloggplatsen. Se

 
Ingen bild

14 åring

21 januari 2014 21:28

Om man inte är mellan 12-13 år, om man är fjorton då?

 
Sara Larsson

Sara Larsson

28 februari 2014 12:27

Hur ska man fråga sin mamma när hon hade fått mens?
HJÄLP! !

http://bloggare#$.se

 
Ingen bild

Mig

28 februari 2014 17:32

Hej jag är 11 har haft flytningar ca 1 ett o ett och ett halvta år har köns hår har finnar brösten utvecklas är det mäns på väg? Jätte tacksam för svar

 
Ingen bild

saga

31 mars 2014 21:52

Hej!
Jag har allt ovan men nu när jag har flytningar så är det bara mini lite som kommmer ut och ser ut som mens är det mens eller är det något annat för det är precis i dom intervallerna som mensen ska vara

 
Ingen bild

Anonym

18 februari 2015 14:02

Allt stämmer förutom att jag inte är i samma ålder som min mamma var när hon fick mens. Men jag vet att min pappa var tidig i puberteten och min farmor var i samma ålder då hon fick sin mens. Jag älskar din blogg föresten! (:

 
Hej

Hej

20 januari 2016 18:20

Det här är nr ett bra svar man behöver nr alls vara mellan 12-13 år för att få mens?!!! Man kan vara från ungefär 9-16/17! Och man kan ha små bröst?!!!

http://Hej

 
Ingen bild

Josefine

14 mars 2018 18:26

Hej jag är 11 (snart 12) och har ibland jätte ont i magen och har flyttningar typ hela tiden gör ont på sidorna och nedre delen av magen och det kan göra väldigt ont? Håller jag på att få mens? Min bästis var 10 när hon fick sin första och hon säger att jag kanske får den snart

 
Ingen bild

Unicorn

26 mars 2018 21:42

Jag är 10 år och mina bröst har inte börjat växa. Men det känns ändå som om min mens kommer komma. För ibland rinner det några droppar av en genomskinlig vätska, och så har jag innan eller efter det ont i magen. Jag vet att jag antagligen är för ung för att ha mens men skulle ändå uppskatta om någon kunnande svara.

Så betyder det att jag kommer få mensen?

 
Ingen bild

Snart 12 åring

30 mars 2018 22:03

Jag har allt förutom flytningar och är inte i min mammas older som nör mamma fick sin mens, men jag har utveklas tiddigare en var hon har, kommer jag snart få flytningar? Är 12 år, tacksam för svar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards