Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Att raka sig där nere - steg för steg

Av mens - 3 februari 2013 15:30

Många, inte alla, tjejer rakar bort håret som sitter där nere. Man har hår där eftersom det ska förhindra bakterierna ifrån att komma åt ditt underliv. Men trots det så väljer många att raka sig för att känna sig lite extra fräsch och kanske mer attraktiv. Men du ska dock inte känna ett tvång av att du måste raka dig, du gör precis som du vill!


Idag finns det ett flertal olika produkter som hjälper dig med rakningen vid könsorganen. Bland annat det kända märket rfsu som gör kondomer. Deras produkter kan jag faktiskt rekomendera då de har en hel serie med olika krämer för både rakningen och efterbahandling. 


Då du ska raka dig för allra första gången så kan det gå trögt med en rakhyvel då man har ganska långa hårstrån. Man kan istället prova att klippa bort det allra värsta och sedan börja raka.


Mitt tips är att raka dig då du duschar då håret är blött och blir lättare att raka bort.


Använd dig av en rakningsgel som är till för underlivet. Annars funkar vanligt shampoo minst lika bra, skillnaden är att huden lättare blir irriterad då du använder shampoo.


Raka dig med en ny rakhyvel eller en rakhyvel som du enbart använder för underlivet.


1. Smörja in området med tvålen 

2. Raka neråt tills det mesta är borta

3. Raka åt sidorna för att få bort stubben

4. Skölj av dig och duscha klart

5. Torka av dig så du blir någonlunda torr

6. Smörj in området med en after-shave kräm som finns från bland annat rfsu

7. Klar!


Är du inte så noga med ren rakhyvel, krämer och annat så är risken för röda prickar större. Undvik helt att klia och pilla där efter du rakat dig. Det bildar dem röda prickarna.


       

 
 
Elvira

Elvira

3 februari 2013 17:54

Tack för att du har en jätte bra blogg för oss tjejer som behöver det.
P.s kolla gärna i min blogg! Och än en gång tack för din fina blogg

http://Elvirasulrik.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards