Mensbloggen

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av mens - 24 januari 2011 21:48

Jag är extremt ledsen över att jag varit så oaktiv. Det är nämligen väldigt mycket plugg nu och man måste ju ta itu med det innan man bloggar, eller hur? :)


Det har dykt upp en del frågor medans jag varit borta så jag tänkte att jag svarar på dessa nu så får ni nästa del utan frågestunden om någon dag.


den dagen man får sin första mens...
blöder det flera gånger den dagen?


hejhej! :)
jag undrar bara en sak.
Jag är 11 år gammal. Fyller år om ungefär 3 veckor. Men skitsamma..
och jag har änsålänge fått allting på den där listan utan en sak. Flytningar..?
och det kanske e typ lite pinsamt o fråga , men är typ ett tecken på flytningar att man har börjat känna sig lite.. ''kladdig'' i underlivet?
jag vet inte. Men jag försöker läsa på och så försöker jag klura ut att säga till mamma när jag får flytningar.. verkligen suuper tacksam för svar!

 

Svar: Flytningar är en slgs fuktig gega som lägger sig på trosan. Man brukar ha flytningar minst ett år innan man får mens. Så dina flytningar verkar vara påväg!:)


Hej tjejen!
Jätte fin blogg du har, men jag har en liten fråga angående tamponger. Jag har precis börjat använda tamponger men är lite osäker hur mycket jag ska trycka in den. Ska man pressa på så mycket så att man inte ser den längre eller ska man se botten? Jag trycker in den så mycket som det går men ser fortfarande botten en aning.

 

Svar: Hejdu! :)

Ja det här med hur långt den ska in. Man sitter ju på tan precis så man gör då man ska kissa eller så. Sedan för man bara in tampongen med pekfingret, bakåt så långt in man bara kan. Hela fingret ska alltså bara inne i fittan innan man ska känna sig nöjd. Är tampongen längre ner kan den kännas vilket gör ganska ont. För in den ännu mer!



Okej, min mens har verkligen freakat ut TOTALT. Förra månaden fick jag ingen mens. Alls. Nu, i januari fick jag min vanliga mens gånger 5 i alla fall. Det kommer verkligen i massor ! Hade tampong men den blev fullproppad med blod och hela jävla snöret var det blod på, så fick ta en binda också. Jag är rädd att det ska läcka igenom ändå. Det är ju pinsamt och jag har vart grinig hela veckan, går på toa jätte ofta. Jag vet varken om detta är normalt eller vad jag ska göra!? Var bara tvungen att skriva av mig och få ett svar från någon annan som vet lite... Tack på förhand och måste säga att jag finner denna blogg högst intressant :) kram från en panikslagen liten Sara

 

Svar: Såhär kan det bli ibland! Byt bara mensskydd ofta, kanske var 3 timme så ska det nog gå bra. Du kan ju prova med starkare skydd så att du inte blir rädd att det ska läka. Tack för de fina orden! :)


Bra blogg! Förstår dock inte resonemanget "man kan endast förlora sin oskuld med en snopp". Anser att man förlorar sin oskuld genom sex, vem det än innefattar.

 

Svar: Gjorde en liten förenkling på det svaret men ja det är enbart sex som man kan tappa oskulden från. :)


Hejsan!

Om man har fått sin första mens, och den har slutat ungefär efter kanske en halv vecka. Är det konstigt att man får den igen typ efter lite mindre än 4 veckor?

/Tacksam för ett snabbt svar! (alltså inte ett kort svar, jag menar tidsmässigt!)

 

Svar: Förlåt för att jag svara så sent men hoppas du kommer ha nytta av svaret ändå. De första gångerna man har mens är den bara helt galen. Man vet faktiskt aldrig när den kan dyka upp eller sluta. Det som hänt dig är alltså helt normalt. Kram! :)

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards