Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Min första mens

Av mens - 9 januari 2011 21:23

Jag minns min första mens som om det vore igår faktiskt. Det var en utav de dagarna som betyde som mest för mig. Jag visste att mensen skulle förändra hela mitt liv och mig som person. Eftersom den skulle vara med mig en hel vecka varje månad resten utav mitt liv. Jag skulle behöva tacka nej till pyamas partyn eller stå över från simningen med skolan. Just för att det är så pinsamt och nytt.

Jag har snart haft mens i tre år och jag är mer än bekväm med mensen. Eftersom det första året som jag hade mens använde jag all tid jag hade åt att söka på mens och lära mig mer. Jag började köpa tonårstidningar enbart för att lära mig om mens. Alltig var så stort och det fanns mycket att veta. Jag ville veta allt. Jag drog med mig vänner och köpte flera olika menssyd bara för att jag ville veta hur de också såg ut. Mens var kul och varje gång jag var på hemköp eller liknande så följde ett paket menssydd med mig hem. Jag hade även en hel låda full med tamponger, bindor, tamponger med hylsor, libresse förpakningar, allting!

Men här kommer då hela berättelsen om hur jag fick min allra första mens:

Datum: 18 mars 2008

Plast: Hemma

Tid: Efter skolan

Ålder: 12


Det var precis en vecka efter att vi var hemma från Paris. Jag kännde mig kletig nere i fittan. Tänkte att det som vvanligt bara var flyttningar men när jag väl går på toan så hittar jag något helt annat. Det var en mörkröd fläck med lite brunt i som var större än en 5-krona. Jag fick panik direkt och kollade in i väggen och bara lät huvudet gå blankt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Det händes inte ens som att det var dags ännu. Men jag tog mig en till koll i trosan och förstod att detta var mens och det var bara att acceptera. Så jag torkade mig, drog på mig trosorna och sprang till mitt rum för att byta trosor. Jag la bara en bunt papper i trosorna eftersom jag inte visste vart det fanns menssydd. Det var ju bara mamma i familjen som hade mens. Mina menstrosor degade jag in i garderoben och hoppades på att ingen skulle fatta att jag hade mens.

Jag agerade som en zombie hela dagen och hände mig jätte förlamad i benen. Jag kännde min så liten och tom. Jag gick på toa minst 10 gånger under 4 timmar bara för att kolla så att det inte blödde igenom. Det hade inte kommit en enda droppe på hela dagen. Men när mamma väl kom hem från jobbet fattade jag att jag var tvungen att säga något. Jag väntade tills efter att vi ätit middagen. Äta kunde jag inte ens göra! Men så fort mina syskon lämnade bordet sa jag det rakt ut till mamma.

 - Mamma, då jag kom hem ifrån skolan var det en blodfläck i trosorna.

Mamma sa ingenting utan bara log och kramade om mig.

Därefter gav mamma mig ett paket bindor. Hon sa att det var bäst att börja med bindor så att man kan känna sig lite säkrar med mensen först. Jag gjorde som hon sa och använde bindor. Och sedan, med tiden bytte jag till tamponger, och testade även på meskoppen som jag endast använder då jag vet att jag inte kommer kunna byta mensskyd på länge.

Ja men det var den mensen, sedan så kan man tycka att man kan få sin mens på helt fel tillfälle men var inte så ledsna. JAG prickade nog in mina mensveckor de sämsta stunderna.

Min andra mens firades nämligen i kreta -.-

Och den fjärde mensen hade jag i Asien -.-

Vi var utomlands rätt många gånger det året, men vissa år går faktiskr ut på enbart nöjen. Det vore kul om ni också kunde dela med er om era första mensar. Eller bara en hemsk mensvecka ni haft! :)


Ha det bra alla!!!!

 
 
Ingen bild

Jag

10 januari 2011 00:19

Nu ska jag berätta om min första mens. Det var den 24 december 2010(julafton). Jag, min familj och massa i min släkt var hemma hos min farbor och hans fru. Efter maten så gick jag på toa och då såg jag att det var en stor blodfläck i trosorna. Jag fick panik, och gick runt i badrummet och letade efter bindor, men jag hitta inga, så jag la massa papper i trosorna istället. Sen gick jag ut till dem andra igen. Jag vågade inte säga till mamma föräns nästa dag. Men när jag väl gjorde det så mailade jag henne och berättade, fasst hon var hemma, för att det var ju lite pinsammt att säga det öga mot öga. Sen gick jag ner till mamma och det första hon sa när jag kom ner va: Igår alltså? då sa jag ja, och vi levde lyckliga i alla våra dar lol xD tack och hej leverpastej!!

 
Ingen bild

e

23 mars 2011 16:10

Hehe, jag fick det som tur var på sommarlovet första gången! Tror jag var 12 år och skulle fylla 13 (fyller år på sommaren). Det var inte så speciellt precis. Det var lite komiskt faktiskt, för vi hade precis varit på ungdomsmottagningen med skolan några dagar innan och fått en bok om mens. Satt vid datorn och spelade nåt spel och sen när jag gick på toa märke jag ju liksom att jag hade fått mens, det var inte nåt jag tänkte mer på sen. Min morsa sa bara "Jaha, ska jag gå och handla tamponger eller bindor nu då?"

Hade verkligen lite mens i början, hade inte mensvärk på ett år och tyckte inte det var jobbigt eller konstigt att jag hade fått mens då så det flöt på som vanligt liksom. Tills efter det där härliga året, när jag började få extrem mensvärk och det har jag fortfarande + massa mens! Sjukt jobbigt men tur att det finns tamponger.

 
Ingen bild

M

24 maj 2011 20:46

Hej, jag fick mens när jag var 11 år! (2009)... Och jag var på klassresa då. Jag gick på toa och upptäckte en rödbrun fläck i trosorna! Jag fick panik och gick genast till min kompis och berättade, på kvällen sa jag till min lärare. hon åkte direkt och köpte bindor till mig! När hon kom tillbaka gick hon in i tjejernas rum med en chipspåse och bindor till mig, och ALLA tjejer grattade mig. snack om pinsamt. Sen fick jag super ont i magen! Och jag var den första i klassen som fick mens!

 
Ingen bild

El

9 juni 2011 12:30

Hej jag fick min mens igår xD Jag såg tv och kände att jag blivit lite blöt därnere så trodde jag det var flytningar igen -.-' Men så när jag gick på toa så såg jag en stor fläck, mörk röd och lite brun. Jag trodde först jag sktiti på mig xD haha blä, tills jag torkad emig, så kom det MYCKET!! Det var rött, mörk rött, lite brunt och då fatta jag att det var mens XD så tänkte jag på det resten av dagen. Men det roliga var!! Och tur. Att jag hitta en låda med bindor och det var hos pappa! det var bindor min syrra köpt för länge sen. Jag använde dom, vilket var sådan tur att jag hittade dem :D Så ringde jag mamma som sov, men så vaknade hon till när jag berättade allt xD Sen kom pappa hem och hade köpt sylt ._. När han tog fram sylten så fnissa jag ihjäl mig. xDDDD Pappa vet inte än :S mamma får berätta xD Haha, Jag är 13år :)

 
Ingen bild

R

27 juli 2011 01:50

Hej, jag fick min första mens för två år sen, det va inte nåt speciellt egentligen. Jag satt hemma vid datorn sen gick jag på toa och såg att det var en röd fläck i trosan. Först trodde jag inte att det va mens men sen försod jag att det det var ju det. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag tog lite papper och la dit. Sen gick jag upp på mitt rum igen och var överlycklig, då tyckte jag att det var as häftigt att fått sin mens.
(Nu är jag väl inte att det är lika kul som jag tyckte då:P)
Eftersom min mamma inte finns på denna jord längre så visste jag inte vem jag skulle berätta för.
Men då kom jag på att bara en vecka tidigare så hade min mormor sagt att jag skulle berätta för henne när jag fick mens.
Så jag skickade ett sms och så fick jag bindor av henne.
Sen berättade jag ju förståss för pappa också, det första han sa var; "Har du ont i magen?". Det hade jag inte så jag sa nej.
Sen dess har vi inte pratat om det så mycket.
Sen andra gången jag fick mens så berättade jag det för min bästis, då sa hon att hon hade fårr det nästan samtidigt :P Lite kul tycker jag.
Tack för en jätte bra blogg :)

 
Ingen bild

Sara

16 januari 2012 09:13

Jag fick min första mens agusti 2009 när vi var ute i skogen med tält och hela faderutten.
Våran familj och ett gäng med familjer till hade bestämt att gi skulle paddla iväg o kampa en natt. Jag hade fåttnpytte lite mens för många månader sen men det hade ju jag glömt av... Så nu stod jag senare är utan toalett, bara ett utedass med rivit papper och döont i magen! Sov inte på hela natten på det osköna underlaget i bara några plusgrader i det fuktiga tältet med papper i trosorna och ont i magen! Det var det värsta jag vart med om tyckte jag då! Det var inte förens några dagar efter vi kommigt hem jag vågade berätta. Tyckte det var så skämigt, nu är det bara lite fånigt att jag inte vågade berätta i efterhand! /sara

 
Ingen bild

Jolan

23 februari 2012 21:00

Jag fick min första mens i oktober eller september ska ha det ytp igår men verkar nt somdet får väl förbereda mi.

Jag vaknade och var jätte kissnödig gick på toa när jag torkade mig var det rött då tänkte jag ähh... kunde inte berätta och var så dum att jag inte tog papper. Jag viste var bindor var men troldde inte helt på det. Jag skulle va med en kompis när jag går på toa när vi hoppat och jag hadde as ont så var hela trosan röd. När min mamma kom hem sa jag till det när ingen av mina bröder var där.
Efter det så hadde jag det 2 dagar innan hela klassen fick reda på det. Vi snackar om det ibland var först i hela klassen men nåra i B hadde det innan.
p.s drick inte julmust innan du får dubbelt så ont

 
Ingen bild

Hanna

6 april 2012 20:02

Jag fick min första mens fredagen den 9 mars 2012.. Inte så länge sedan alls. Det var väll inte jätte speciellt... Jag fick det på fritids. Jag såg ingen mens i trosan eller så men när jag torkade mig efter ett toalettbesök så blev det rött på pappret och jag tänkte: MAMMMMMMMAAA!!!!!
Så jag sma;ade henne på en gång och berättade också för min bästis som stod utanför och väntade.
Ja. Det var väll lite läskigt.

 
Ingen bild

anonym

15 april 2012 18:16

Hej! ☺

Jag fick min första mens på nyårsafton! (när 2011 skulle bli 2012, alltså också ganska nyss)

Jag hade gått runt och väntat ganska länge. För ca ett år sen, när jag besökte Thailand med bara pappa, slog mej tanken att jag kanske skulle få mens dagen efter. Det kändes ganska otroligt men jag gillade tanken. Sen började jag fundera på exakt hur länge det skulle ta egentligen. Jag ville ha mens och jag gissade att det kanske tar två veckor. ..det gjorde det inte för mej. Däremot fick min kompis efter två veckor! Jag var inte avis eller så, tyckte bara att det var spännande.
Efter ett tag ville jag ha mens mer och mer. Jag sa det även åt min mamma som jag kan prata om det mesta med. Hon sa bara ungefär att jag ska vara glad att inte mensen har kommit och att jag ska njuta så länge jag slipper.
Efter ett tag fick en annan kompis till mej och då blev jag mer avis..
Jag tänkte på mens varje dag (utan att översriva!!) och var lycklig varge gång jag skulle på toa för att kissa. Kanske skulle jag märka att mensen hade kommit. Men det hände alrdig och jag blev mer och mer förtvivlad. Jag GRÄT till ock med ibland. Jag förstår om många tycker att jag överdrev men jag ville ha mens, lika myket som ni kanske vill ha något annat så tänk er in i det litegrann också. :)

På nyårsafton vaknade jag och gjorde frukost. Hade fortfarande mens i tankarna och på något sätt så kändes det nu verkligen som att den skulle sitta där: en liten röd fläck i trosorna och bara göra mej helt överlycklig.
Tillslut gick jag på toa förr at kolla och den hadde kommit! Jag kunde inte fatta det så jag stirrade ett tag innan jag kunde samla mej och gå ut från toan.
Jag o pappa ficksade bindor till mej och jag var så glad så jag satt typ och klämde på bindpaketet lite då och då för att fatta att det verkligen var sant!
Jag var 13 år då (14 nu)men jag tycker inte att ni som är 14-15 eller kanske 16 ska tänka på att så många får när dom är 11-12 år för det spelar faktiskt ingen roll när man får och man behöver inte känna sej liten om man inte har fått (som jag gjorde) man måste bara försöka slappna av och tillslut så kommer den faktiskt!

 
Mary

Mary

17 april 2012 13:03

Det var så att jag var på konfirmationsläger i Berlin och då var det så att man bodde 4 st i ett rum och då var det jag och mina närmsta vänner. dagen efter att vi kom dit och så skulle jag bara gå på toaletten innan maten så då skulle jag torka mig och då var det helt rött och så kollade jag i trosan så var det heeeeellt rött! efter att vi hade ätit så sa jag till en av mina kompisar att jag hade fått mens och så sa hon att hon bara hade 2 bindor med sig och att jag fick dom men då fick jag gå till en av ledarna och fråga om hon hade nåra bindor och då sa hon ja och senare under dagen så ringde jag min mamma och berättade. Så fick jag min första mens....inte på ett så bra ställe häller :P <33

http://URL

 
Ingen bild

Elin

10 juli 2012 23:44

Min första mens alltså... Jag är ganska säker på att det var den 13 maj 2009. Jag var 12 och skulle snart sluta femman.
Jag kom hem från skolan och hade haft idrott den sista lektionen. Jag skulle på toa, satte mig ner, drog ner byxor och trosor och OJ! En ganska ljust röd fläck i trosorna. Jag förstod att jag hade fått mens, men var ändå inte helt säker för det kunde ju faktiskt vara något annat. Jag höll koll på den där fläcken under resten av eftermiddagen och den växte sakta (med betoning på sakta) men säkert.
Sedan när mamma kom hem så berättade jag för henne och hon visade och berättade om mens för mig.

Mamma är bibliotikare så kanske ett halvår innan jag fick mens så hade hon lånat hem flera böcker om det till mig så jag var ganska påläst redan innan. En binda och ett par rena trosor hade även legat i min skolväska ungefär lika länge.

Nu har jag en ganska bra relation till min mens, speciellt sedan jag började använda tampong. Det har jag gjort i över två år nu och mensveckan är så otroligt mycket lättare.
Dock så får jag ganska jobbig pms precis innan. Jag kan bli jätteledsen eller irriterad över ingenting. Mensvärken är inte heller en jätterolig historia. Ibland är är den bara som en svag molnande smärta som jag knappt känner, och ibland gör det så ont att jag knappt kan stå.

Det var lite om min mens. Hoppas att det inte blev för långt för att orka läsa bara ;)

 
Ingen bild

Anonym

4 augusti 2012 14:53

Jag fick min mens igår, eller jag TROR att det är mens! Själv är jag 12 år, fyller 13 i oktober. Igår kände jag att det var helt blött och äckligt i mina trosor, gick helt lugnt till toaletten. Då såg jag en rätt stor brun fläck, eller den var kanske lite röd också. Tog ett papper i trosan sen gick jag och bytte trosor och tog på mig en binda. Det var som något rött kletigt i det, verkligen jätteäckligt! Som röd genomskinlig gegga men det var inte mycket sånt. Det är som att min mens är BRUN, jag är livrädd för att det ska vara något farligt..förmodligen är det mens! Jag tycker det ät jätteobehagligt!! :O

 
Ingen bild

Hondendära

23 augusti 2012 18:36

Läste detta inlägg natten till den 21 juni i år och efter jag läst detta så gick jag på toa och då hade min första mens kommit

 
Ingen bild

Jennifer

24 oktober 2012 09:14

Jag fick min första mens igår. jag tror att jag hade fått den i skolan för när jag kom hem så såg jag att det var rött i trosan sen när jag torkade mig så var hela pappret knallrött.. Sen tänkte jag inte så mycket på det.. sen inatt så gick jag på toa och då var det också helt rött på papret så jag sa till mamma sen sa hon '' tog du en binda'' då jag jag nej sen sa hon men gå och ta på dig en då!! sen nu på morgonen så var jag så orolig att jag fick vara hemma från skolan!!

 
Ingen bild

Ellie

3 februari 2013 14:55

Tror att jag fick den idag/igår men problemet är att jag inte är säker! :O :( Ååhh skulle typ vilja visa för nån som kan berätta för mig...

mens

3 februari 2013 15:30

Är det brun/rött så är det nog mensen! :)

 
Ingen bild

terese

11 juli 2013 01:32

Jag fick min första mens när jag var 13, jag fyller år i januari och dethär var typ i februari ... jag märkte att jsg hade fått det dagen innan jag skulle på övernattning med scouterna, jag vågade bara säga till mamma och hon va inte hemma så jag tänkte att jag väntar tills efter övernattningen. Jag viste vart vi hade trosskydd så hela de tre dagarna hade jag trosskydd och papper mellan benen, men det blödde igenom ändå och jag tyckte det var jätte obehagligt när det rann :s jag kunde inte sova och vågade knappt röra mig, sammtidigt som jag inte ville att mina kompisar skulle märka nåt... när jag kom hem var mamma fortfarande inte hemma, jag minns att jag satt i kkällaren och skulle ringa henne, jag var skkiträdd och stammade och typ grät, fast jag hade läst massor om mens innan. Mamma skratade och berättade vart hon hade bindor o undrade om jag viste hur jag skulle göra, det viste jag så jag gick upp och tog på mig en binda, när jag kom ner hade mamma ringt och berättat för pappa ...
Jaja... jag hade inte ont då och det dröjde ett år innan jag fick mens igen. Sen fick jag en mensvärk som heter duga ;) jag är 16 år nu och min mens är en självklar del av mig ... sååå det var min historia, alla tjäjer som inte har fått mens än, ni kommer bli förvånade, få ont, blöda igenom, må skit och ha det förjäkligt stundsom. Men var inte rädda, alla har vi varit i samma situation, mammor också ;) :)

 
Ingen bild

vägg

3 augusti 2013 11:47

Jag fick min mens för kanske 4 månander sen.jag är 12 nu och var det då också.det var på morgonen och jag skulle gå på toa innan skolan.då såg jag att jag hade fått mens.jag blev jätteledsen och orolig och jag tog lite papper i trosan.sen skick jag ett sms till mamma som var på jobbet och sa åt henne att komma hem.men hon ville veta varför så hon ringde och jag kunde knappt prata för jag var så ledsen.men efter kanske 10 min. så kom hon hem och berrättade lite och sa åt mig att ta en binda och hon frågade om jag ville vara hemma.det ville jag såklart.dagen efter gick jag till skolan och då fick jag ont i magen -_- jag hatar fortfarande allt med mensen.det känns så onödigt.jag menar,det är ju inte så att jag tänker skaffa barn redan! Jag hatar allt med den.

 
Ingen bild

alice

5 augusti 2013 08:23

Min första mens kommer jag ihåg så väl, så väl. Jag var elva år. Det var sommar.
På morgonen åkte jag, mamma och pappa till en marknad. Det tog ungefär en timme att köra dit. Jag kommer ihåg att jag hade ont i magen och inte visste varför. Helst av allt ville sitta ner, men sa åt mig själv att bita ihop och ignorera smärtan.
När vi åkte hem från marknaden senare den dagen stannade vi vid en mack för att gå på toaletten eftersom att vi alla var kissnödiga. Då jag satte mig ner på toalettstolen såg jag en liten, liten röd fläck i mina småbyxor. Jag fick panik och undrade om det var mens, men kom fram till den konstiga slutsatsen att det förmodligen bara var lite blod som kommit med flytningar, haha.
Sen hemma senare den dagen gick jag på toa igen och då märkte jag att det hade kommit mera blod i trosorna. Mens.
Alla flickor hade fått en binda från skolan så jag använde den. De ända jag kunde tänka på var "Jag har mens. Jag har mens. Vill inte berätta för mamma. Jag har mens."
Sen stal jag lite bindor från mamma (för jag visste var hon hade dem) och använde dem. Jag blödde i ungefär en vecka och varierade mellan tampong och binda.
Andra gången jag fick mens släppte jag bomben och berättade för mamma.

 
Ingen bild

g

27 oktober 2013 09:41

alltså jag e 14 år (precis fyllt) och jag har inte fått min mens äännuu alla i min klass har fått den förutom jag tjejerna brukar sitta och prata om hur deras mens är medans jag får sitta där och längta efter min så jag kan sitta och prata med dom hur min mens är!! Det är skit jobbbiiiigt

 
Thissan

Thissan

7 november 2013 15:37

Hej! Jag fick min mens i dag. Min mens kom precis på den rätta tiden jag är 13 år och vi slutade 3 i dag och sista lektionen va matte min matte lärare hade kallat in mig. Ett litet rum för att berätta att jag inte hade klarat ett matte prov så bra och då blev jag lite ledsen så jag tänkte gå in på toaletten då kände jag att det klibbade jätte mycket där nere så jag kollade och de
Var min mens jag blev jätte rädd och när jag gick in i klassrummet igen så var hon 5 i 3 så vi fick gå och så fort jag kom hem så ringde jag mamma som va på jobbet och berättade allt för henne hon svarade bar ojoj och att jag kunde ta bindor i badrumskåpet:)

http://Ojoj

 
Ingen bild

Anna

13 december 2013 07:42

Hej! Jag vet inte om det är mens eller något annat men när jag torkade mig så va det ljus rött på pappret? Är det mens eller är det något jag borde oroa mig över? :s

 
Ingen bild

Astrid

2 januari 2014 16:13

Jag fick min första mens för ungefär tre timmar sedan:) Jag berättade danska snabbt att jag hade fått mens. Det blöder fortfarande lite...

 
Ingen bild

Buhu

5 januari 2014 20:19

Min första mens jag du,
Jag är 14 och fin min första slutet av 2013 för några dagar/veckor sen alltså det var innan skolan slutade de var så här att jag gick på toa sjungade och glad tills jag satte mig och såg den röda fläcken i mina trosor jag fick Panik och sa t mig själv " det är dags för mens nu" jag kunde inte bara förstå att min mens hade kommit jag vart hel förkrossat och ville bara gråta sakta tittade jag på spegeln på väggen och jag var krit vitt, jag gick t rummet bytte trosor och sa inget till mamma, det blödde väldigt mkt hela tiden och jag trodde de skulle gå över så jag satte inte på binda så Jag gick och la mig nästa dag var det skola och mensen hade läckt genom de två trosorna jag hade på mej ända ner till mina mjukisar, jag ville inte till skolan, ja grät utan att mamma visste, jag visste att nån gång behövde JAH berätta men jag vågade inte så mamma gick på toa och märkte att skåpet till bindorna var öppna hon kom sakta emot mig och sa "gumman har du fått din mens? Jag nickade och började gråta så behövde jag inte gå till skolan, sedan gick jag t toa minst 30 gånger per kvart, och jag hatar mens! Jag längtar absolut inte tills nästa! Skulle vilja hellre dö än att ha mens! Ingen förstår hur mkt ja hatar mens! Min mamma blöder väldigt lite och har bara den i 3 dagar så jag hoppas att min blir likadan, men alla som tkr att mens är jobbig ink mig så vill jag sägs du är STARK tjej du klarar de tro mig ingen kille skulle klara mens varje månad!!


Kram :)

 
Wilma

Wilma

2 mars 2015 12:24

Hej. Jag fick min mens den 8 mars 2014, nästan ett år sedan nu (det var en lördag så jag hade lite tid att vänja mig innan skolan började på måndagen). Jag fyllde 13 ca fyra månader innan. Men i alla fall så var hela min familj och handlade på Maxi i en stad som låg 35min hemifrån ca. Jag hade haft ont i magen nästan hela dagen men när vi väl var inne i affären gjorde det så ont att jag fick gå ut och sätta mig i bilen. Jag kände att det var lite "kletigt" i trosorna så jag förstod att det kanske kunde vara mens så därför satt jag liksom inte ner helt om ni förstår. Jag satt liksom på rumpan och typ låg ner i sätet nästan. När vi kom hem gick jag på toaletten och hela trosorna+byxorna var nerblodade. Jag förstod direkt att det var mens men det var ändå lite svårt att förstå. Jag gick hela dagen med samma trosor...? och vågade inte säga till mamma. Jag låg och tittade på massa videos på youtube om mens och på hur man skulle berätta det för sin mamma. Jag släppte bomben när mamma hade somnat så gick jag in till henne gråtandes och la mig i sängen bredvid henne. Hon frågade vad som hade hänt men jag sa att jag mådde dåligt och sen ca 30min senare sa jag "mamma, jag tror att jag har fått min mens." Mamma kramade om mig och frågade när jag märkte det osv. Hon sprang ner och hämtade ett paket bindor som hon hade köpt ett år tidigare till mig ifall olyckan skulle vara framme. Hon berättade hur man skulle sätta i den och sa att jag skulle sätta hjärtat längst fram (på libresse bindorna). Nu har jag haft mens i ett år ungefär men den är lite oregelbunden. Nästa gång jag fick mens så var vi på Kreta med familjen. Det var väldigt lite blod som kom och jag märkte det knappast eftersom att jag badade hela tiden. Jag var jätteorolig och trodde att jag hade fått ett missfall, fråga mig inte varför (jag har inte ens haft sex så började tänka på att jag kanske hade blivit våldtagen osv haha?) Men ja, detta var min icke tragiska och tragiska menshistoria. :)
Kram.

http://mens.bloggplatsen.se/2011/01/09/4328042-min

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards