Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

När får du din första mens?

Av mens - 30 april 2012 15:00

Många som frågar mig när dom kommer få sin mens. Jag vet verkligen inte! Det är super olika för precis alla. Vissa får samma som sin mamma, andra inte. Min mamma t ex, hon fick sin mens då hon var 14 år, jag var 12 år då jag fick den. Hon hade regelbunden, min var oregelbunden. Väldigt olika person till person. Så bara njut av tiden utan mensen och då den väl kommer vill jag höra hela historien om den! Skicka mail eller en kommentar bara. Kram! :)

 
 
Ingen bild

amanda

30 april 2012 19:07

skulle va kul om du kunde skriva lite andra saker, du skriver bara om binda / mens / tampong / när första mensen kommer / flytningar osv. Skulle va kul om du kunde skriva om lite annat , typ sex , onanera , vad man kan anv för redskap till det och typ lite mer om fittan.

 
Mary

Mary

1 maj 2012 15:26

Jag fick min mens för typ 3 veckor sedan och det var då jag var på konfirmations läger. Och i Augusti 2011 fick jag en lite blodprick i trosan den var som en tia. Tror du att det var min första mens eller den som jag fick för 3 veckor sedan??? är förvirrad här! <33 Ass bra blogg!

http://URL

 
Ingen bild

Hanna

6 maj 2012 13:07

hej! skulle vara kul om du skrev vad dom gjorde på ungdomsmotagningen när man inte fått mens innan 16. Jag är 16 år och ska på ungdomsmotagningen snart men har ingen aning om vad dom kommer göra. Kan du berätta? Kommer dom undersöka mig "där nere" eller något? Ge mig något piller så mensen sätter igång? HJÄLP!

 
Ingen bild

siri

22 maj 2012 20:43

Jag fick min mens när jag gick i 5:an, det var 2/3 veckor innan sommarlovet. Det var en fredag jag fick den, en morgon, när jag skulle på toa, så såg jag att jag hade blod på trosan, jag visste direkt att det var mensen för vi pratar mycket om de på skolan, och ah .. jag blev inte värsta ''WOW'' utan det var bara ''jaha.. okej, nu kom den '' osv!

 
Ingen bild

Jenny

21 juni 2012 13:57

Hej ! jag skulle jätte gärna villa veta hur man rakar underlivet mer exakt , typ ska man blöta huden innan man sätter på "krämen" och vilka produkter ska man andvända? såg ditt förra inlägg om det men jag skulle vilja ha mer exakt. och du ? jag har en sådan rakhyvel som på det inlägget fast rosa, är det samma ?
SKULLE VARA JÄTTE BRA OM DU KUNDE SVARA MED ETT INLÄGG !!
kram Jenny

 
Ingen bild

Anonym

26 juni 2012 19:53

Fick min idag :) Lycklig!

 
Ingen bild

Isabel

1 juli 2012 17:00

Hej asså jag vet inte om de är mens jag fått! Asså de e typ mörkmörkrött i trosan och på papperet när jag torkar mej! Är de första meneden kanske? Kommer verkligen superlite nästan ingenting! Men hur ska jag säjja till mamma? Asså känns jätte konstigt att bah typ "jag har fått mens mamma", asså jag tycker de är rätt pinsamt att berätta! Detta hände i morse med blodet. Snälla svara jag ber dej! Vet inte vad jag ska göra!

 
Ingen bild

Isabel

3 juli 2012 10:56

Hej asså jag har precis fått min första mens (är 13) och jag har 2 egna hästar som måste ridas och då är ju inte direkt MENS de ultimata! Har bara haft binda men de va jätte obekvämt! Kändes som den åkte typ 1 km upp o röven och sen så bara flyttade den sej :/ den va lite stor, och jag blöder inte så mkt så tror du de kan räcka med trosskydd eller kan du tipsa om några bra bindor som verkligen inte känns? Snälla ber dej om tips! Har haft mens i 2 dagar nu och hatar de redan xd

 
Ingen bild

Alice

18 juli 2012 23:32

Heej jag fick min första mens för ungefär 2 veckor sedan men jag vågar verkligen inte säga att jag ahde fått mens till mamma eller någon i min familj .. vad ska jag göra då ? måste min mamma veta det :)

 
Ingen bild

Amanda

25 juli 2012 11:39

Hej, det är såhär att igår badade jag & jag vet inte om jag slog mig i fittan i en vattenrutschekana men inget hände. Men sen när jag skulle till omklädningsrummet så var där inget blod. Men sen tog jag på mig vanliga trosor. Men sen när jag kom hem var helt blod i hela trosan.. Innan jag skulle lägga mig sen la jag jätte mycket papper men det slutar inte blöda.. Jag kissar lite blod men det är mest när jag torkar mig det kommer blod. Jag har inte fått min mens så jag tycker detta är ganska konstigt. Borde jag kolla upp detta? Vill helst inte.. Har inte pratat med min mamma om detta än. Tycker det är pinsamt.. Jag frågade min kompis som har mens när hon fick mens så kissade hon inte blod. Är orolig över detta. Tacksam för svar :)
Bra blogg'

 
Ingen bild

Mig

26 juli 2012 11:20

Hejsan! Jag har jättejobbig menscerk & undrar om ni kan lägga ut lite "övningar" på hur man kan mjuka upp magen så att säga. Tack på förhand!

 
Ingen bild

emma

29 juli 2012 20:44

vet du va Mary? de var precis exakt samma som mig! en LITEN fläck som va röd, i trosan.. de ÄR MENS! xd

 
Ingen bild

Frida

6 augusti 2012 22:29

Tja! Haft flytningar rätt länge, mina bröst är rätt outvecklade. Men fått bruna flytningar och ont i magen? Är mensen nära?

 
Ingen bild

anonyma jag...

27 augusti 2012 19:39

Tjena! Är en tjej på 11 år som precis har börjat 6:an. Jag har precis fått min första mens och är typ den 1:a i klassen vilket som är jätte jobbigt :( jag vet inte om jag ska berätta för någon vilket jag inte kommer göra tror jag. Jag vet inte ifall jag är den 1:a för några av mina kompisar har jätte stora bröst och har haft det ganska länge. En av mina kompisar har haft stora bröst ett långt tag minst 2-3 år kan hon ha mens? Hur ska jag berätta för min mamma? Jag ska fylla 12 år och vill inte mens!!! :( kan man ha shorts

 
Ingen bild

anonyma jag...

27 augusti 2012 19:44

Kan man ha vita shorts när man har mens och ha binda utan att man ser mensen? Och kan man ha gympa med mens också? Och en sista fråga hur använder man en menskopp? Vill verkligen veta och måste man berätta för sin pappa? Måste ha svar på detta :| SNÄLLA!!!! :(

 
Ingen bild

anonyma jag...

27 augusti 2012 19:46

Kan man sova med binda?

 
Ingen bild

nellie

28 december 2012 16:03

Kan man få sin mens när man badar eller dushar eller får man den när man kissar, eller är på toa, för jag tror jag har fått en flytning, den kom idag jag är tio och ett halvt så jag bara undrar skulle vara sjukt pinsamt annars!! Tacksam för svar.

mens

10 januari 2013 18:04

Mensen gömmer sig ofta undan då den kommer i kontakt med vatten så oroa dig inte att du ska få den då du badar. Flytningar har man i ungefär 1 år tills menen kommer och då brukar den oftast komma då du minst anar det. Men var bara lugn och njut istället av ditt mensfria liv! ;)

 
Ingen bild

Anonym

29 december 2012 16:38

Fick min första mens för typ 6 månåder sen. Använder binder men en dag när vi hade test i skolan började det komma och jag hade inte bytt binda på ett tag så det läckte jätte mycket ut i trosa och byxorna fick gömma min stol springa till toan hämta papper och torka stolen.Ingen såg nåt men vill inte ta några mer risker så jag tänkte använda tamponger.Men jag får inte in de dela för att jag är rädd men också för att det gör ont. Vet inte vad jag ska göra??????!!!!!!

mens

10 januari 2013 18:02

Då du använder tampong första gången är det viktigt att du är lugn och avslappnad. Se även till att prova tampongen på en utav de dagarna då du har mest mens alltså dunder dag 1 eller 2. För sedan bara in tampongen lugnt och försiktigt, gör det ont beror det nog på att du är lite torr så då kan du prova att använda lite glidmedel på toppen. För sedan in tampongen så långt in du bara kan tills den är på plats. Men glöm inte att tampongen också läker ifall du nye byter den åtminstone var femte timme. På en skoldag kan man byta på morgon, lunchrasten, då du kommer hem och sedan då du ska gå och lägga dig! :)

 
Ingen bild

Rädd tjej

3 februari 2013 12:30

Hej Jag undrar om det e nåt fel.
För jag har inte fått min första mens än eller jag är 12 och mina bröst växer typ inte dom går vid sidan dom är nästan vid mina armhålor nåt fel på dom eller

 
Ingen bild

SNÄLLA SVARA

4 augusti 2013 11:48

Förra sommaren så hade jag sjukt ont i magen, så jag gick in å toan. När jag hade kissat så hade pappret en röd fläck. Var det mensen? SNÄLLA SVARA!!!

 
Ingen bild

Stockholm

15 februari 2014 00:59

Hej! Jag har läst kring många hemsidor och bloggar kring mens, och nästan alla säger/skriver "njut av tiden du inte har mens" ler. "njut av livet som mensfri". Jag fattar inte. Jag är 12 år och jag har flytningar och jätte mycket hår på snipan, och jag längtar jätte mycket tills jag får min mens. Hjälp mig....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards