Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Konsten med Tampongen

Av mens - 14 april 2012 18:19

Vad är en tampong och vad gör den egentligen?

- Jo det är en liten grej du för in gjord av bomull så ska den alltså suga åt sig all mens den kommer ikontakt med.

Du kan ha den i dig i ungefär 4-8 timmar, du kan bada med den, finns massa storlekar, du kan använda hur tajta kläder som helst mend den och det bästa. Det känns inte ens!

 

 
 
Ingen bild

En tjej som är ny på tamponger

18 april 2012 20:58

Hur går man på toa med tampong?
Måste man byta och ta ut den när man går på toa?
Eller kan man gå på toa med den i?
Jag har ibland misslyckats och inte får i tampongen, några tips för att göra det lättare?

mens

19 april 2012 00:08

Du behöver bara ta tag i snöret bakifrån så det inte blir blött, kissa och sedan äre klart! :)
Pröva att slappna av ännu mer och bara låta tampongen och fingret sjunka in tills du verkligen inte får in fingret mer!

 
Ingen bild

amanda

23 april 2012 21:28

hej! Jag har illa luktande flytningar. Då menar jag ILLA LUKTANDE FLYTNINGAR. vet inte vad jag ska göra..Det är så pinsamt. snälla har du tips'?!?!?

 
Ingen bild

orolig

29 april 2012 23:51

Hjälp!
Jag är en tjej på snart 14 år. och jag är orolig!
Jag har storleken 70a i min bh, och jag har haft det i över ett år nu!
mina bröst växer inte!
vad ska jag göra? behöver jag vara orolig?

 
Ingen bild

hjälp mig!

26 maj 2012 10:02

nästa vecka så fyller min bästis år, men nu börjar jag få min mens! Jag vill verkligen inte missa den, vi ska ha en spa dag och jag vågar inte använda tampong! Har hört att dom kan fastna och massor annat! kan dom dä? och i så fall händer det ofta att dom gör det?

 
Ingen bild

mathilda

1 juli 2012 22:37

HJÄLP!
Jag har annvänt tampong massa med gånger men jag får inte in den riktigt, det gör alltid så ont sen när jag typ sätter mig ner och har den i mig.
Plus att ibland får jag inte ens in den för det gör så otroligt ont?

 
Ingen bild

En undrande tjej

8 juli 2012 20:40

Hej, jag är en tjej på 14 vårar och haft mens i snart ett år. Jag har börjat med att använda tampong, jag känner inte den medans jag har den, men när jag ska ta ut den gör de så ont att jag vill skrika! Jag har frågat min stora syster om varför och hon säger att jag är ovan bara. Men jag har försökt 4-5 gånger men de gör fortfarande super ont? Vad är problemet? Gör jag något fel?
Tacksam för svaret :)

 
Ingen bild

orolig

21 juli 2012 11:03

hur länge kan man bada om man har en tampong i???
svara snälla

 
Ingen bild

frida

7 augusti 2012 13:14

Glad att jag hittade denna sida! Hjälpt MIG mycket!! Kram

 
Ingen bild

Alice

30 augusti 2012 20:37

HJÄÄÄLP! Jag behöver svar jättefort! I morgon ska jag simma en sjömil i en bassäng med skolan, kan jag använda tampong då eller kommer det rinna ut? Snälla svara!

 
Ingen bild

Anonym

6 januari 2013 22:01

Hej! Tänkte bara fråga... finns det någon risk att tampongen glider ut? :o Skulle hjärna vilja ha svar och btw din blogg äger! (L)

mens

10 januari 2013 17:46

Nja alltså tampongen kan ju glida ut en liten bit bara då den är riktigt full men med hjälp av dina muskler så håller sig tampongen på plats så ut utan din hjälp kommer den inte! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards