Mensbloggen

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av mens - 3 augusti 2010 22:26

- Kan man blöta tamponger innan man stoppar in dom?

 

Ungefär så löd frågan. Jag undrar bara varför man skulle vilja blöta en tampong innan man för in dem. Tampongen suger upp vattnet så tampongens uppsugnings förmåga blir sämre. Sen så finns det betydligt mindre plats för mens i tampongerna om man blöter dem innan. Är det för du tror att det ska bli enklare är föra in dem så kan jag bara säga att det blir så mycket svårare. Då du blöter tampongen blir den ju större, så då har du en större tampong att föra in vilket man  inte kan vara vann vid.


Mitt tips för er som har det lite svårare att föra in sina tamponger är att he lite glidmedel på toppen utav tampongen. Så förs den in mycket enklare. Sen så ska man bara ta det lugnt och försöka slappna av. Med lite träning så tar dina Tampong instoppningar inte mycket längre tid än 10sekunde! Är det något annat ni undrar över är det bara komentera eller höra av dig via min e-post: mens.blogg@hotmail.com

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards