Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Fråga om p-piller

Av mens - 2 september 2010 15:00

jag har en fråga, jag tar mitt piller klockan 22 varje dag och torsdags gjorde jag det, och sen i igår(fredag) hade jag sex med min pojkvän typ vid 19-20 tiden... men sen på kvällen glömde jag ta piller och tog det inte fören idag vid 12 tiden.. detta är första gången jag har glömt.. men kan jag vara gravid eller skyddar den tills klockan 22 :O svara gärna !

 

- Det är svårt det där med p-piller, att man måste hålla koll på tid osv. Men strular man till det ordentligt alltså att man glömmer sitt p-piller 3 gånger i veckan eller att man skiter i det så borde man hålla sig ifrån sex ett par dagar. Man vet aldrig säkert. Men i just ditt fall är det ingen fara! Sedan är det ju inte någon exakt tid punkt man behöver ta det utan man håller sig mellan 3 timmar alltså tar man sitt p-piller kl 9 varje dag går det också bra att ta det kl 8 eller 10. Kom ihåg de.

 
 
Ingen bild

okänd

10 februari 2013 09:21

Jag äter p-piller och på senaste tiden har jag hoppat över min mens tre gånger, och igår så skulle jag haft min mens men den har inte kommit än ? Kan de ha hänt någonting eller är de normalt att få den en eller två dagar senare ? Och om jag skulle få sen några dagar senare och sen börjar äta dom vita P-pillerna (prionelle 28) kommer min mens att sitta i längre då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards