Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Att raka sig där nere

Av mens - 9 januari 2012 07:49

De allra flesta tjejerna brukar raka sig där nere. Visst om du är lite yngre så är det nog ingen hitt. Men de som hunnit fylla 14-15 år känner ändå att dom vill vara lite fräschare där nere ifall de skulle få ett ligg eller känna sig bekvämare då man badar osv. Men frågan är då hur mycket ska man raka? Du kan ju börja med att raka de man ser framifrån. Vilket nog är de man främst rakar. Men för att vara ännu fräschare så rakar vissa faktiskt borta allt hår som även går med längst bort till analen. Men man måste ju vara himla försiktig så man inte skär sig när nere för det kan svida ordentligt. Använd dig utav en spegel första gången iallafall. Detta kan även uppskattas om någon skulle vilja ge dig ett oralsex, att man då är väldigt rakar där så det blir mycket fräschare.


Men rakar du dig där nere måste du tänka på att det kommer växa ännu mer, och grovare hårstrån. Så var säker på att du vill ha det rakat och att du måste raka dig regelbundet. 


Hur ska man raka som då?

Jo, först måste du ta en tripp till apoteket och köpa med dig lite rfsu produkter. Gelé för att raka sig, efter du rakar dig, mot röda prickar osv. Eftersom huden där nere blir väldigt lätt irriterad så se till att ta mycket rakgel för underlivet och en ren rakhyvel. Raka på och se till att använda någon gelé mot röda prickar dåra. Bara så att huden ska lugna ner sig och så det blir så bra resultat som möjligt!


Raka lugnt nu va ;)


 

Den blåa borde alla raka sitt underliv med, så köp den! På apoteket hittar du den för kanske en 50-lapp.

 
 
Ingen bild

hanna

12 april 2012 08:23

tack så mycket för rak tipsen! tidigare tyckte jag det var jätte pinsamt för jag var väldigt hårig mellan benen men nu har jag rakat bort allt hår efter de här tipset (:

/hanna 13

 
Ingen bild

fegisen

29 april 2012 23:48

Jättebra tips! men jag har ett problem!
Jag vågar inte säga till mamma att jag vill raka mig där nere, och om jag skulle köpa sånt gelé så märker hon det.
Vad ska jag göra?
kram!

 
Maria

Maria

17 maj 2012 01:21

Jag tycker att man skall göra som man vill med de där.
De där med att de skulle vara fräschare med rakat kan ju verkligen diskuteras tycker jag. De är ngt som från början skall växa där för att skydda osv och är naturligt. Jag tror personligen att rakningen av hela könsogranet kommer mycket från porrnografin, där inte ett enda hårstrå skall synas förutom på huvudet... På ett sätt tycker jag de är lite sjukt.
Ja, man kan ställa sig olika till detta. Så länge man bestämmer över sig själv och att ingen annan talar om hur man skall se ut, så tycker jag till största del att rakning är okej.
Kanske skall man vara lite äldre innan man börjar!

Bra blogg förövrigt.

http://primula.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ajdå..-

14 juni 2012 21:14

hej på dej! jag har ett litet problem! jag rakade av rätt så mkt där nere och jag fattar nt vrf men jag gjorde det bara:/ men nu har det börjat växa ut igen men hur lång tid kmr det ta innen det ser ''normalt'' ut?? och för typ ett halvår sen så fick jag en ''finne'' lr nåt liknande där och nu så är det kvar ett ärr efter det ock om man petar på det så kan man känna en liten kula lr nåt under... undrar om det är nåt farligt:/ snälla svara!

 
Ingen bild

sven

27 juni 2012 13:37

jag vågar inte gå till affären och köpa tamponger... vad gör jag?

 
Ingen bild

Kim

18 september 2012 23:02

Hår är kvinnligt och sexigt! Man kan raka om man vill men man får faktiskt låta bli också.

 
Ingen bild

Tjejen som inte vågar

4 november 2012 13:29

Hej!
Jag är jätte räd för att raka mig alls. Därför har jag använt sån där hår bort tagnings medel under armarna i stället men den funkar knappt. Kan man använda hår bortagnings medel där nere ?? Eller typ sånt där vax eller vad det heter som man drar bort håret med ??? Vad är bäst har du nått tips??

 
Ingen bild

Anonym

29 december 2012 22:57

Går de bra om man typ tar en sax och klippa håren????

mens

10 januari 2013 17:52

Javisst!

 
Ingen bild

Anonym

10 april 2014 14:15

Hur långt tid tar det för håret att växa ut mellan benen om man nästan rakade av allt?

mens

21 april 2014 14:58

Det tar ungefär bara 1-2 dagar för stubben att dyka upp sedan tar det kanske en vecka innan håret är 1 cm.

 
Anonym

Anonym

19 april 2014 12:33

Min mamma säger att jag NT får raka mig där hjälp vad ska jag göra ! Håret är ca 6 cm

http://

mens

21 april 2014 14:57

Du borde nog lyssna på din mamma. Du behöver ju inte alls raka dig nu utan det är nog bättre att vänta tills du blir lite äldre.

 
Ellen

Ellen

19 juli 2014 23:41

Hej! Jag har nyss för första gången raka mig när nere, jag var ganska rädd, att jag inte skulle tycka om det. Men jag tycker att det var mycket skönare att ha hår. Vet inte hur jag ska göra riktigt, kan man låta det växa ut igen? Eller blir det mycket stup och jobbigt? Blir tacksam för svara kram

http://Raka

 
Ingen bild

Mia

29 mars 2015 12:09

Rakar bara bort det som sticker ut när jag har bikini. Tycker det är fräschast och avskyr all stubb - men gillar inte hårstrån utanför byxan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards