Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Så är det innan du får din första mens

Av mens - 9 januari 2012 02:11

Fick ett önskemål om att skriva om hur det känns  och är då mensen nästa kommer. Alltså den första dvs. Jag själv fick den då jag var 13 år, hade haft flytningar väldigt länge, två år om jag inte mins helt fel. Mina bröst var inte så utvecklade men visst fanns dom där. Könshår hade jag fått och det absolut sista jag kunde tänka på var att mensen var nära. Men för alla som har mens så brukar man få extra mycket flytningar två veckor innan mensen (ägglosningen) så första gången jag fick ägglosning var det direkt in på toa och kolla om mensen hade kommit. Det hade den ju inte så jag tänkte inte alls på mensen något mera. Men sedan, ungefär två veckor senare då jag kommer hem från skolan och går på toa som varje dag så är den där. En rödbrund fläck, 5 cm i diameter och bara lyser upp. Jag visste ju direkt vad det var och satt där på toan kanske en kvart och halvdog lite sådär. Men vad jag skulle göra härnäst visste jag däremot inte. Ut iallafall, så jag tog massa toapapper, vek ihop det och la de i trosan. Till middagen berättade jag ju för mamma, fick därefter bindor och hon berättade lite om hur mensen funkade. Inget mer med det. 


Men det jag försöker berätta är att lev bara livet då du inte har fått din mens. Det första året med mensen kan vara bland det jobbigaste året, du vet inte när nästa mens kommer för den är så oreelbunden, när den väl kommer så dör du av all mensvärk och känner dig handikapad, du har panik hela tiden att du måste på toa osv. Så bara NJUT utav ditt liv utan den jäkla mensen. Den kommer då den kommer, oftast är det ju inte någon slags översvämning så du behöver verkligen inte oroa dig! Ha det bra nu och försök hålla tankarna i annat håll. :)

 
 
Ingen bild

..

23 februari 2012 16:20

Fick min när jag var 10 och jag håller med dig. NJUT!
Fast sedan är det lättare att säga det till resten jag vet bara att min mamma och hela min klass vet det.

 
Anonym

Anonym

6 mars 2012 19:53

När jag kom hemm efter skolan igår så hade jag så ont i magen att jag fick sätta på mig ett par mjukisbrallor( brukar ALLTID ha på mig supertajta byxor)och då kommer frågan: jo var det ägglosning eller mens eller hade jag för tajta byxor eller eller eller ja du förstår jag är förvirad för min mamma sa att det kunde vara mensen som kunde komma! SNÄLLA svara jag är bara 11! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA svara!!!!!!!!!!!!!!!

http://vet ej

mens

17 mars 2012 20:21

Kan vara mensvärken som spökar. Mensen kan alltså vara påväg. Men du kan ju självklart ha tajta byxor, men eftersom magen känns uppsvullen kan det vara lite småjobbigt!

 
Ingen bild

Anonym... :O

31 mars 2012 21:39

Idag kände jag att det var något kladdigt i min trosa... Vad är det???

mens

3 april 2012 17:36

förmodligen flytningar :)

 
Ingen bild

12åringen

12 april 2012 15:51

Hej. Jag har inte haft flytningar än och oroar mig hela tiden om hur det kommer vara att få flytningar och mens. Men det är superskönt att läsa i din blogg, man blir licksom lungnare av att veta hur allt fungerar!!!! Det är super att du har den här bloggen. Ska besöka dig mera nu!!!! Tack
PS:Du måste inte svara på DET HÄR!!!! Tack och kram...

 
felicia

felicia

15 april 2012 22:27

hej!
Jag e en tjej som fyller 12 om 11 dagar. Mamma fick sin mens när hon hadde gått halva feman o jag har snart gått hela feman o jag har haft flytnigar i ett år ungefär och när jag gick i trean fick jag lite könshår. Nu har jag mera könshår och lite under armarna. Mina bröst va hårda men nu e dom myuc
ka och inte så jätte stora. En i min klass har störe bröst en mig men lika kycket könshår. Jag undrar när de sista tecknet på att mensen kommer. Jag vet hur de ser ut när de kommer de sista innan mensen men jag undrar verkligen efter som en i min klass har fått mens o vi har lika mkt könshår o under armarna. Kan du lista ut när jag kommer få mens när du vet lite om mig o min kropp.
ps, när jag kissade så kännde de som om jag inte hadde kissat färdigt att de va mer kvar men inte nu vad tyder de på??
SNÄLLLLLA KAN DU SVARA PÅ MINA FRÅGOR!!! hej då mvh felicia <3

http://mensbloggen

mens

16 april 2012 00:09

Vi alla är super olika så om du har lika mycket könshår som en som fått sin mens betyder det inte att du är efter i utvecklingen eller så. De allra flesta får faktiskt mens då dom går i sexan. Så var inte orolig alls, mensen kommer! :)

 
Ingen bild

Hejhej

28 juli 2012 02:02

Hej, jag är en tjej på 12 och ett halvt år och jag fick min första mens för 4 månader sedan alltså i mars. Och jag har inte fått regel bundet en , hur lång tid tar det ?
Och så hade jag flytningar sen 3:an och jag börjar nu i 6:an ..

 
Ingen bild

En tjej som undrar!?

8 september 2012 01:09

Alltså jag har haft flytningar i typ ett år och de har börja växa där nere och har hår här och där och har börjat växa på längden och har alltid super ont uppe vid Ja ni fattar nog! Men jag är ju typ i puberteten men visst är de sannolikt att min mens kan komma snart ps jag är 11 år om min mamma fick mens vid 13 års ålder såå???!

 
Ingen bild

Amanda

1 oktober 2012 19:49

Hej! Jag har haft jätte mkt flytningar minst en gång i veckan dem senaste veckorna och undrar om det kan vara menen ;) Snälla, snälla svara ? <3

 
Ingen bild

Amanda

3 oktober 2012 15:20

Hej! Jag e snart 12 år och har haft jätte mkt flytningar de senaste veckorna, undrar om det kan va mensen som snart kommer..?
Snälla svara ;)

 
12-åring

12-åring

7 oktober 2012 09:49

Hej, jag går i sexan och alla tjejer i min klass har fått sin första men men inte jag. Jag har haft flytningar mer än ett halv år, mer hår på kroppen, ont i magen nuförtiden osv. Mamma fick sin första mens när hon var tolv och min syster fick den tidigt i 14 års åldern. När kommer jag få min tror ni? I fredags kom min klass kompis och frågade när jag ska börja använda bh, mamma tycker att jag ska börja använda sånt när jag har fått min mens. SNÄLLA SVARA!

http://Mensbloggen

 
Ingen bild

anonym

7 november 2012 10:42

hej jag har så himla ont på sidan av min mage jag har aldrig haft flytningar kan det bero på att mensen spökar jag har inte mkr könshår med jag är 12 år snälla svara

 
Ingen bild

maja

24 november 2012 17:27

Hej. Jag undrar om det är fel på min mens för jag har bara min mens typ i 3/4 dagar och sen kommer den typ om 2/3 månader är det normalt..

 
Ingen bild

Anonym

12 december 2012 20:11

Jag är ganska säker på att jag nyss fått min första mens. Jag är 13 och mina bröst är så outvecklade att de knappt finns. De började växa för 1,5 år sedan men slutade ömma och slutade växa efter ett tag... Jag har varit jätteledsen och haft komplex över att jag knappt har några bröst alls och varit orolig över att de inte ska växa något mer. Jag är dessutom en av de sista jag känner med att få bröst så jag har verkligen inte förväntat mig att jag skulle få mens inom två år! Jag bara undrar, tror du det är många som får mens innan brösten börjar växa ordentligt? Tacksam för svar

 
Ingen bild

Emma

11 januari 2013 10:26

Jag hade något rött rosa i trosan idag jag visade för mamma och hon sa att det kan vara första. Innan hade jag flytningar i cirka 1 1/2 år men jag vet inte om det är mens? Kan det vara det och om det är det när kommer nästa?
Tacksam för svar! :)

 
Ingen bild

Anonym

20 januari 2013 21:50

Hej!
Jag har verkligen jätte ont i min mage och det känns som om den ska sprängas och det har hållit på i en helg nu och det liksom känns som om någon slår på min mage o ilar ner i benet och ibland så får jag kramper o måste sätta mej ner! Så ja min mamma fick sin första mens när hon va 12 o jag är väldigt lik henne så kommer jag också troligt vis få det för såna fall jag fyller år 11 februari så om jag ska få det när jag är 12 år (vilket jag är) så kommer det nog bli om någon dag eller vecka! Tror du det?
Mvh en tacksam tjej som förväntar sig svar!:)

 
Ingen bild

Henne

27 januari 2013 10:02

Hej, jag är 13 år och har inte fått min första mens än. Ändå har jag haft nån sorts värk i kanske 3 månader. Min kompis sägeratt man kan ha mensvärk i 1 år innan första mensen, är det sant ???

 
Anonym

Anonym

24 februari 2013 22:14

Hej, jag är en tjej på 12 år och jag har haft flytningar runt ett år nu och jag
har börjat har fått hår lite överallt m.m mina bröst är ömma,men när tror du att mensen kan komma??
P.S jag har gått och undrat jätte länge på det här och det känns jobbigt.
Snälla svara

http://Mensbloggen

 
Ingen bild

jagvillvaraanonym

28 februari 2013 22:51

Hej... Jag har ont i mage och fick mycket flytningar ... I morse kändes det konstigt ... Jag är 12 år och vet inte vad som händer !? Vad ska jag göra ?

 
Ingen bild

Anonym

3 mars 2013 12:50

Hej!
Jag har inte fått min första mens är det här tecken på det?
Imorse när jag vaknade hade jag rosa flytningar .
Senare när jag skulle gå på toa igen hade jag mörkbruna små fläckar i trosan.När jag skulle torka mig kom det mörkbrun gegga på pappret!
Vad händer??!!!!snälla svara
Orolig

 
Ingen bild

Lilla my;)

6 mars 2013 17:14

Måste man ha haft flytningar länge innan mensen kommer?

mens

3 maj 2013 23:53

Ja, det brukar vara så. Men minst 6 månader iallafall.

 
Ingen bild

12Årig tjej

13 mars 2013 19:43

Hej, jag har inte fått min mens än och tänker på det varje dag! Jag är tolv år så det kommer väl men både min syster och mamma fick det när dom var runt tio år.. Har vart lite orolig att jag inte kommer få mens för jag har alltid tänkt att ALLA tjejer får det när dom är ungefär elva-tolv. Så blev väldigt lättad när jag läste vad du skrev :) Pratade med min mamma om mens idag och frågade när jag skulle få det typ, det var Väldigt nervöst innan men det var inte så farligt som jag trodde! Men du har rätt jag borde sluta oroa mig och börja njuta ;)

 
Ingen bild

12Årig tjej

13 mars 2013 20:13

Skrev nyss en kommentar men glömde en sak... Min mamma och syster fick sin första mens när dom var tio år och jag är tolv och har fortfarande inte fått den men jag har hår mellan benen (mycket) och har även det under armarna och på benen. Mina bröst är normala. När borde jag få min mens? Borde jag redan ha fått den eftersom hela min mammas familj fick den tidigt? Snälla svara om du kan :) Kram.

 
Ingen bild

Anonym

15 mars 2013 16:04

Hej. Jag har haft flytningar i två år nu och undrar när min mens kommer. Jag har också ont i magen nästan hela tiden😕 min kompis har redan fått det och hon sa att efter hon fick ont i magen så gick det bara 3 dagar innan hon fick mens. Så jag undrar när jag får det. Igår när jag kom hem från skolan och gick på toa så var det en brun fläck i trosan och det skulle vara jätte bra om du svarar på det här. SNÄLLA SVARA!!!

 
Ingen bild

signatur

18 mars 2013 18:30

Hej. Jag är 13 år (fyllde för ett tag sen) och känns som att min mens kan komma närsomhelst. Finns det några "tecken" på att mensen kommer snart? Jag har flytningar, ja. Bröst, ja. Könshår, ja. Och jag är lång och allt såntdär som ingår i puberteten och känns verkligen som jag kommer få min mens. Skulle vara snällt om du svarade med några tecken innan så man har en aning om innan man får mens. Alla tror typ att jag har det och sont. Men nää. Har ganska rejält med flytningar nu också, plz heeelp

mens

3 maj 2013 23:50

Precis innan mensen så brukar man bli riktigt sötsugen och stora humörsvängningar förekommer också. Men jag tycker att du bara borde njuta av din tid som mensfri istället! :)

 
Ingen bild

Tjej

5 april 2013 09:15

Hej jag har haft flytningar i drygt 2 år och det var drygt 2 år sedan mina bröst började växa men dom är fortfarande ganska små.. Men mina flytningar har blivit mycket fastare senaste veckan och jag har haft ont i nedre delen av magen, är det tecken på mens?

mens

21 april 2013 22:26

Ja absolut!

 
Ingen bild

Anonym

29 april 2013 17:35

Hej! Min första mens kom igår, idag ligger jag i sängen och har ont i magen. Jag vill inte ha mens, de blöder ganska mycket. Jag undrar hur länge man har första mensen ungefär? Och visst har man inte mens varje vecka osv?

mens

3 maj 2013 23:47

Brukar vara olika, vissa har i 2 dagar och andra i en hel vecka. Men lär känna din kropp under denna period så du är redo till nästa gång!

 
Ingen bild

Anonym.

1 maj 2013 14:18

Hejsan! Jag fick min mens igår. Eller är det ens mens? Det var blod på trosan och på toapapper och 10/20 min efter kom det mer blod. Är det mens? Har jag fått mens nu? Alla i min klass har mens förutom jag och en annan. Mina bröst är pyttesmå, när kommer dem växa? Kommer dem växa när man har haft mens i två månader? Eller på direkten? Jag är 13 år och är tacksam för svar! Ska läsa din blogg mycket oftare nu! :)

Mina frågor är alltså:
1.Har jag fått min mens nu?
2.När kommer brösten växa?

mens

3 maj 2013 23:53

1. Ja, grattis tjejen!
2. Brösten kommer förmodligen växa, när vet ingen utan strunta i dem bara och lev livet. :)

 
Ingen bild

anonymmmm

16 maj 2013 22:56

hej jag är 13 år och ska snart fylla 14. jag har inte fått min mens än men ibland kommer det ut något slemmingt och vitt ur där mensen ska komma, hur vet man när den ska komma, kan den komma lika sent som det kom för min mamma? snälla svara jag behöver värkligen råd om detta!

 
Ingen bild

Anonym

17 maj 2013 20:58

Jag är 11 år och har könshår, bröst, hår under armarna och har haft flytningar i ca 1-2 år, men jag undrar när jag kommer få min mens?

 
Ingen bild

Anonym

19 maj 2013 19:16

Jag är en 12 år. Mina flytningar har blivit mycket "störe" eller vad man ska säga. Det kommer lixom mycket mera. Jag har hår runt könet och under armarna. Mina bröst växer. Jag har fått lite finnar. Min mamma fick sin mens när hon var 11.

1. Är det tecken på mens?
2. Hur lång tid tror du det tar tills den kommer ungefär?

 
Ingen bild

Hej

20 maj 2013 16:42

Hej
Jag har jätte mycket flytningar! Jag har det varje dag. Jag har könshår och ganska stora bröst så.
Jag har haft lite gul aktigt i trosan men inte brunt.
När kommer min mens?
Jätte tacksam för svar

 
Ingen bild

anonym

2 juni 2013 17:51

kan man bada som vanligt när man inte har sin mensvecka ? :)

 
Ingen bild

Alva

8 juni 2013 14:53

Hej! Jag har haft mens i ungefär två år. (?) Jag är 13 år och haha, det går jättebra! Det enda som jag har problem med är att några veckor innan mensen så blir jag lätt överflödigt svettig och några dagar innan får jag flytningar som luktar typ ost, och det är obehagligt men jag löser det med trosskydd och tvättning i underlivet. Det är ju naturligt men det känns som bara jag har det, ibland känner jag att jag inte kan göra just det sakerna jag vill. Får lixom krav från mig själv att jag måste hem så snabbt som möjligt och tvätta mig, och det hindrar väldigt mycket! Det är väl ingen svamp eller något? Kramar
Ps. Min mens är beräknad att komma vid detta dygnet, just dessa problem har jag nu..... Ds.

 
yezmine

yezmine

18 juni 2013 12:50

hej jag är en tjej på 11 års ålderń jag har fått
rödbrun gega i mina trosor efter et tag stelna det. Är det flytningar. Jag är orolig om när jag ska få min mens. Ps jag använder binda för säkerhetens skull.Min mamma fick mens i 4 ska börja 5 man efter sommarlovet undrar om du kan svara på när jag får min mens. snälla svara är så orolig jag skulle va taksam om du svara.

http://fritsla

 
Ingen bild

Fundersam tjej

19 juni 2013 21:32

Hej jag ska fylla 13 och börjar 7:an till hösten och jag har inte fått mens än och jag jar haft massor av flytningar från 3:an och sd är det vits i trosorna och jag har haft ont i magen vissa dagar snälla svara på detta

 
Ingen bild

Anonym

29 juni 2013 02:35

Hej!
Jag har jätteont i magen, det gör så ont så att jag nästan vill spy.. Jag har haft flytningar i minst 2 år och jag har haft väldigt mycket humörsväningar sista tiden + att jag känner sötsug.. Sen har jag fått massa finnar i ansiktet, dom bara kom helt plötsligt.. Håller jag kanske på att få min första mens?
Skulle bli jätteglad för svar!

 
Ingen bild

anonym

30 juni 2013 23:06

Hej! En undran är min mens nära.
1: har fått lite könshår.
2: har fått bröst.
3: har flytningar.. lite gran. Men ibland kann jag få lite mer.
4: min mamma fick mensen när hon var 11 år.
5: har lite finnar.
6: växer ganska fort nu.
Tror du min mens är nära?
Snälla svara

 
Ingen bild

13 åringen

3 juli 2013 09:56

Hej jag fick min mens nyss den 28/6 och nu är det 6:te dagen att jag ha det. Det är alltså min första gång och det kommer fortfarande sådär mellan mycket, fast ändå mindre än vad jag hade i början. Hur länge är för länge att ha det? För jag är ganska rädd att det inte kommer gå bort. Eller det känns så. SNÄLLLLLA SVARA!!! Vet att denna konversationen var i januari typ men ändå SNALLLA!!!!

 
Ingen bild

Sofia

4 juli 2013 09:58

Hej jag är inte säker men jag tror jag fick min mens igår. Men blodet var extremt lite kanske som en tsk och var brunt. När jag torkade mig var pappret helt vitt och jag fick inget mer. Kan de va mens? Och är det normalt att bara ha den 1 gång, 1 Dag?

 
Ingen bild

Anonym

6 juli 2013 13:42

Hej! Jag är 13 år och har haft flytningar i nästa exakt två år, men jag har dock inte fått min mens än. Igår kväll såg jag ett par bruna "fläckar" i trosan. De var ganska små, så det borde inte varit min första mens. För ungefär en månad sedan var mina flytningar väldigt klibbiga, så jag trodde att min mens skulle komma snart, men det gjorde den inte. Min mamma fick sin mens när hon var lika gammal som jag är nu.
Jag undrar alltså vad de bruna fläckarna kan betyda och om min mens kan vara på väg, skulle bli tacksam för svar.

 
Ingen bild

Clara

12 juli 2013 02:25

Hej! Jag är 11 år och jag fyller 12 den 30 augusti. Jag har läst lite om mens och på tecken. Könshår, ja, under armarna, ja, ömma bröst, ja, flytningar, nej, svårt att sova, ja. Min första fråga är:
Vad är egentligen flytningar? Hur ser det ut?
Min mamma fick mens när hon var 12 år och jag kollar ganska ofta om det finns något i trosorna. Vissa säger att man ska njuta som mensfri, men jag vet inte varför men jag på något sätt längtar. Det känns liksom så spännande och… vuxet. Min andra fråga är:
Gör mensvärk jätte jätte ont?
Jag skulle vara väldigt väldigt tacksam om du svarade. Jag har prata med min mamma men hon sa bara att den kommer förr eller senare. Hon verkar liksom inte bry sig så mycket. Skulle vara väldigt tacksam för svar.
/Clara

 
Ingen bild

Clara

12 juli 2013 02:33

Hej! Jag är 11 år och jag fyller år i Augusti. Jag har läst lite om mens och jag har några frågor!:
1. Vad är egentligen flytningar och hur ser det ut?
2. Gör mensvärk jätte jätte ont?
Könshår✅
Ömma bröst✅
Hår under armarna✅
Flytningar❎
Svårt att sova✅
Finnar❎

Det ända mamma sa det var att den kommer förr eller senare och att hon tror att jag kommer att få den någon gång i början av sexan. Hon fick sin första mens när hon var 12. Hon verkar inte bry sig jätte mycket...

Vissa säger att man ska njuta som mensfri! Men jag längtar. Fråga mig inte varför. Men det känns spännande och vuxet...
Jag skulle bli/är jätte tacksam om jag fick svar. Snälla HJÄLP!!
/Clara

 
Ingen bild

14 år ingen mens

17 juli 2013 22:43

Hej jag är 14 år och ska börja i 8:an efter sommaren och jag har inte fått min mens än, jag har haft flytningar ett tag nu (tror runt 4 mån) men det som orarr mig är att flytningarna är gulare och tjockare än vad jag löser om att dem brukar vara är det verkligen flytningar? Och har den tjockare konsistensen och färgen att göra med mensen

 
Ingen bild

10åringen

26 juli 2013 01:22

Vad är Ägglossningar och flytningar detta är ganska nytt för mig!! I min ålder brukar man längtarefter mensen!!snälla svara jag behöver hjälp!!!

 
Ingen bild

10 åringen

5 augusti 2013 10:11

Hej jag är 10 år och har ofta ont i magen är det ett tecken men jag vet att min mamma fick mens när hon var 10 Kan jag också få det i år då

 
Ingen bild

Anonym

5 augusti 2013 17:39

Hej! Jag är 11 år Jo,när jag hade varit på toa så var det nåt kletigt i trosan och jag undrar är det flytningar? och mina bröst är ganska stora och dom är hårda och det gör ganska ont och jag känner på dom. Jag har bara haft flytningar i några dagar jag har könshår men ej under armarna. Men när jag svettas kan det lukta lite äckligt och använder därför deo.
Så mina frågor är:
1.har jag flytningar?
2.tror du att det är långt kvar tills min mens kommer?
3.är jag i puberteten?

En bra sak med en reklam som kom på posten är att det fanns 2 "prov på bindor" i den och då har jag ju 2 iallafall så jag är förberedd när mensen kommer;)
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SVARA!!!

mens

6 mars 2014 17:51

1. Ja
2. Mensen verkar vara pågång!
3. Ja

 
Ingen bild

Mikan

9 augusti 2013 13:25

Hej ! Jag är 11 år, och det är som en vit gägga där nere. Jag har bröst, könshår, lite sötsugen ibland. Jag undrar om det är mensen som håller på att spöka ??? // en tjej som förväntar sig svar :-)

mens

6 mars 2014 17:51

Det är flytningar dedär, mensen är mer brun/rödaktig! :)

 
Ingen bild

anonyyyyyym

12 augusti 2013 23:01

hej idag när jag skulle gå på toa var det mycket flytningar i trosan, det såg ut som kletigt bajs nästan, fast men såg att det hade kommit framifrån och när jag torkade mig blev det lite brunt. strax efter gick jag på toa igen och när jag torkade mig var det en pytteliten fläck rött blod på pappret, inget mer?? vad händer? har jag fått min mens? kommer dö om jag säger till mamma, hur säger man?

 
Tjejen som undrar!!

Tjejen som undrar!!

13 augusti 2013 22:56

Hej!
Jag är en tjej på 13 år som har haft flytningar i ungefär 1 1/2 år och när jag gick på toa så var det någon rödsvart fläck i min trosa, är det mensen som har kommit???

Mycket tacksam för svar!!! Snälla

http://Mensbloggen

 
Ingen bild

Vad är felet?

14 augusti 2013 00:09

Hejsan! I förrgår så fick jag min mens, tror jag iaf. Det var blod i trosan och ja, så vidare så som det brukar gå till :) men dagen efter alltså igår så hade jag inte blött någonting.. Blev lite orolig och undarde om det verkligen var Mensen eller om det var något annat.. Sen så har jag inte blött någonting unde hela denna dagen heller.. Vad är felet? D:

 
Ingen bild

Hon som vill veta

15 augusti 2013 14:26

Hej för ett tag sen så kände jag att det vart lite små kladdit i trosan så jag kollade och det var en liten ljusröd fläck och några dagar senare hade jag så fruktansvärt ont i nedre delen av magen och ryggen och jag mådde lite illa. Kan det vara mensen som är på gång. Var det typ mensvärk:-) blir tacksam för svar <3

 
En tjej

En tjej

15 augusti 2013 22:52

Hej jag är 14 år och har haft flytningar kanske i ett och ett halvt år och har hår där nere och lagom stora bröst och alla tjejer i min klass har fått mensen! Men betyder det att jag kan få mensen när som eller kommer det dröja ett tag snälla svara

http://mensbloggen

 
Ingen bild

Rädd

15 augusti 2013 22:54

Hej jag är tolv år ska fylla tretton om några månader. Jag vet inte om jag har flytningar men ibland är det typ vitt och geggigt i mina trosor, kan det var flytningar? Och måste man ha något skydd mot det? Jag har haft väldigt onte i magen dom senaste dagarna och är väldigt rädd att jag ska få min första mens i skolan (den börjar om fem dagar) jag är verkligen rädd för det här eftersom att jag inte har någon mamma och jag vill inte att pappa sitter och kollar på mig när jag sätter in en tampong?! Jag är verkligen rädd snälla hjälp mig? :'(

 
Ingen bild

Anonym

25 augusti 2013 23:41

Hej, nu har jag flytningar i snart två år och inget har hänt.
Men nu dem senaste 2 veckorna har jag haft väldigt mycket och stora flytningar och nu idag har jag haft jätte ont i magen när jag ligger ner, och när jag ligger på sidan och så känns det inte så mycket.
Kan detta bero på att mensen kommer?
Och känner man när den kommer?:)
Tacksam för svar :)

 
Ingen bild

dedu ;)

31 augusti 2013 12:14

jag har haft flytningar sedan jul o de senaste månaderna har jag haft det varje dag. de senaste veckorna har det varit ganska mycket flytningar.
Igår hade jag lite till och från ont i magen och var lite bubblig också ungefär vid troslinjen.
Är det min mens som är på väg??
Isf när tror du att den kommer?

 
Ingen bild

anonym

10 september 2013 12:57

Hej! Jag är en 12 årig tjej som undrar en sak. I över en vecka hår jag haft ont i nederdelen av magen (har inte fått mens) lite till och från, jag hår fått mer flytningar, mina bröst hår blivit ömmare och jag här blivit mer sötsugen. E det tecken på mens? I såfall när kmr den?

 
Ingen bild

anonym

22 september 2013 15:45

hej! är en tjej på 11 år och har haft flytningar i ungefär ett år och på den senaste veckan har det kommit jättemycket. jag har börjat fått större bröst och hår lite överallt och jag har fått ont i magen lbland! kan det vara mensen som är påväg???

 
Ingen bild

Nathalie

27 september 2013 16:31

Hej idag på morgonen märkte jag att det var brunt på toapappert när jag gick på toa. Idag hade vi gympa på badhuset och jag var inte med för det blödde mycket. Jag är lite skraj..
är det verkligen verkligen mens?
:blödde näsblod natt också kan det ha något med det och göra
Har varit på toan och bytt troskydd hela tiden. Är demens ? är det farligt? varför man det?
SVARA

 
Ingen bild

hon som undrar

21 oktober 2013 22:56

Hej jag har en fråga om flytningar! Hur ser dom ut? Jag tror jag har flytningar men jag vet inte. För det är lite klägg i trosan men inte som en stor fläck utan bara en liten och sen lite på kanterna i grenen typ vid sömmarna är det normalt? Jag är 13 snart 14 år o jag har inte fott mensen än!! Alla andra har! O jag vet du kommer säga typ njut medans du inte har mens men endå!! Snälla svara! Kram<3

 
Ingen bild

12årig

29 oktober 2013 15:44

hej, jag har haft flytningar i ca. 2 år nu. mina bröst har börjat växa och jag har fått könshår. men jag undrar nu när min mens kommer nu i några månader har jag haft extra mycket flytningar. när kommer mensen? jag är tacksam för svar

 
Ingen bild

12 årig tjej

3 november 2013 16:11

Hej jag är 12 år och har inte fått mens än. Jag har haft flytningar jätte länge och idag så började jag känna att jag började få ont i nedre magen. Mina bröst är öma men de är pytte små. Jag har hår där det ska va hår men jag vågar inte fråga min mamma så väldigt tacksamm för svar!


Frågor:
1. Ungefär när kommer min mens?
2. Är den på gång?
3. När växer brösten?
4. Vad ska jag säga när min mens kommer?

 
Ingen bild

Anonym

7 november 2013 22:01

Hej jag är en tjej på 10 jag fyller 11! Jag har haft problem med min mage i ett år och denna vecka har jag haft ont extra långt ner! Jag har inte haft flytningar än vad jag vet men jag vet inte om det är mensen! Snälla hjälp!!!

 
Ingen bild

Néa

15 november 2013 15:24

Jag har ont i magen varje dag och har ofta flytningar, kan det vara mensen. För inte så längesen fick jag en bombflytning under en gympalektion. Kan det vara ett tecken?
Tacksam för svar!

 
Ingen bild

Anonym

20 november 2013 21:54

Hej jag har inte fått min första mens ännu och jag är 14år, jag har haft vita och väldigt kladdiga flytningar i 1 O 1/2 år nu! Men idag när jag kissade så märkte jag att mina flytningar hade blivit bruna?! Är det ngt fel eller är min första mens påväg? Snälla svara!!!

 
Ingen bild

Ella

21 november 2013 19:42

Jag är en tjej på 11 somrar, och jag undrar om jag har fått mina flytningar en. Ibland är det lite vitt geggigt i trosan och ibland har jag inte det. Min mamma fick mens i 6:an kommer jag också få det då? Typ alla tjejer har flytningar. En tjej hon har fått gå om en klass och hon har inte fått mens en när är den normala åldern att få mens? Är tacksam för svar

 
anonym

anonym

22 december 2013 23:42

Hej jag är en tjej som är 12 år och jag undrar om det är mensen som kommer för när jag vacknade så kände det som om jag skulle kissa på mig men istället för kiss så kom det blod istället och nu har jag haft värk och det kommer typ något röd brun kladig sak i min trosa är det mensen som kommer nu och är det farligt snälla svara är lite räd

http://ingen

 
Ingen bild

A

28 januari 2014 21:33

Jag har fått väldigt ont i nedre delen av magen dom senaste veckorna och undrar om det kan va mensvärk? Jag har alla symptom på att jag e i puberteten, jag har haft flytningar nästan 1 år o ömma bröst i ca 1,5 år... Jag har hår under armarna o på könet...(jag e 12 år o fyller 13) I dag värkte det så mycket att jag började gråta o kröp i hop som en liten boll.. Det känns som om nåt drar ihop sig o slår osv.. Men kan det va mensvärk? Tacksam för svar

 
Ingen bild

Anonym

7 februari 2014 16:06

Hej! Iförr går och i går hade jag typ kramp i magen sen efter ett tag gick det över sen kom det tillbaka jag har rätt så mycket flytningar men ibland har jag även haft ont i nedre delen av magen. Kan det va mens som är på väg?
Idag har jag inte känt att det har gjort ont än så länge.

 
Ingen bild

Anonym

7 februari 2014 16:07

Hej! Iförr går och i går hade jag typ kramp i magen sen efter ett tag gick det över sen kom det tillbaka jag har rätt så mycket flytningar men ibland har jag även haft ont i nedre delen av magen. Kan det va mens som är på väg?
Idag har jag inte känt att det har gjort ont än så länge. Snälla snälla svara please

 
Ingen bild

Anonym

7 februari 2014 17:04

Hej! I förrgår och igår hade jag typ kramp i magen, det försvann sen kom tillbaka.
Jag har även haft ont längre ner i magen och jag har flytningar.
Tror du det är mens på väg? Snälla svara please please.

 
Ingen bild

Anonym

7 februari 2014 17:32

Snälla svara på min fråga om att jag har haft ont i magen två dagar och lite mer skrev jag:) SNÄLLA

 
Ingen bild

anonym

9 februari 2014 21:24

hej !
jag är 13år och har mycket flytningar. kan det vara ett tecken på att mensen är på väg?
tacksam för svar.

 
Ingen bild

LillaMig

14 februari 2014 15:38

Hejj!♥ Jag har haft flytningar sen jag var 8 och är 9 ½ nu och har ofta ont i nedre delen av min mage. Vad är det som händer? är det för tidigt för mens? Tacksam för svar♥

 
Ingen bild

Alice

17 februari 2014 08:55

Hej har haft flytningar sen ett halv år tbx och har ont i nedre delen av magen är det mensen eller har jag för tajta byxor? Jag är bara 9 är det för tidigt?

 
Ingen bild

Felicia

18 februari 2014 08:50

Hej jag är en tjej på 12 år, jag ska på spa idag med mina handbollstjejer men jag är på min 4 dag av mens dagarna och jag vill absolut inte ha tamponger !!! Vad ska jag göra vi ska bada i en pool tror jag. Kan man bada av inget skydd als.

 
Ingen bild

Mig

22 februari 2014 09:52

Hej jag hadde JÄTTE ont i nedre delen av magen igår jag fyller 11 imorron jag har haft flytningar ca 1 och ett halvt år brösten har börjat växa för typ 2 år sen har haft kraftiga flytningar senast dagarna är de tecken på mens?Snälla svara

 
Ingen bild

Lingongrisen

25 februari 2014 21:11

Hjälp mig!
Jag är en 13 årig tjej och haft flytningar i 2 är nu. Brösten har växt lika länge men de är fortfarande ganska små. Hår har jag där nere och under armarna. Men när kommer mensen? I förrgår hade flytningen en nyans av röd, är det tecken på att jag snart kommer få min första mens?

 
Ingen bild

Tjejen som undrar👧

10 mars 2014 16:18

Hej!
Jag undrar om det här kanske är tecken på att jag kommer få mens snart. jag kanske har fått flytningar, för det är vit/gult klet i trosan ibland och jag har fått könshår där nere och lite under armarna. Och mina bröst är ömma när man känner på dom +att det är som en stor klump i brösten!
Så min fråga är

1, har jag fått flytningar?
2,kommer jag få mens snart?
3, är jag i puberteten
Snälla svara mvh orolig tjej

 
Ingen bild

En fundersam tjej som vill ha svar 😊

23 mars 2014 12:19

Hej! Jag är 12 år och under om jag kommer få min mens snart. Jag har haft flytningar i kanske 1 och ett halvt år nu. Det är olika när det gäller mina flytningar visa dagar/veckor har jag jätte mycket då måste jag ta torrskodd för att flyttningarna inte ska rinna igenom trosorna men ibland har jag. Nästan ingenting! Jag har inte direkt stora bröst eller Mycket könshår jag har kanske 2 3 hårstrån (bruna långa) och små ljusa hårstrån nästan överallt som nästan inte syns. (Ca en centimeter långa) inte vet jag men men finns det några tecken på att jag ska få min mens snart?? SNÄLLA SVARA MÅSTE VETA NUU SNÄLLA!!

 
Ingen bild

Tjej 11 år

29 mars 2014 22:39

hej ;) Jag undrar om det är flytningar, Det kommer aldrig i trosan men en gång när jag hade ont i slidan och skulle titta då var det vitt där, är det flytningar? Jag har läst att det är gult... Och när kommer min mens?
Jag har inte ömma bröst
Hår under armarna
Har könshår
Har finnar
Mina bröst har börjat växa
Är jag i puberteten?

 
Ingen bild

Anonym

10 april 2014 18:36

Hej. Jag är 11 och ska fylla 12. Jag har allting man ska ha i puberteten men jag har haft flytningar i typ 3 veckor och har jätte mycket flytningar. Jag har haft ont i magen dom senaste dagarna och jag är rädd att jag ska få min första mens. För man brukar ha flytningar ganska länge först!

 
Ingen bild

Anonym

12 april 2014 16:31

Hej! Jag är 13 snart 14 år och jag har könshår, bröst, kvinnliga former... Osv, men jag har inte flytningar! (Tror jag inte iaf) ibland ser jag lite gult/vitt i trosan, men känner inte när det kommer! Mina kompisar säger att de känner när flytningarna kommer, men det gör inte jag. Kan jag ha flytningar iaf? :)

 
anonym

anonym

15 april 2014 00:23

Jag är 12 år snart 13 och jag har fått flytningar i typ 1år nu men nästan alla mina kompisar har fått mens ich jag längtar... är det något konstigt med det??

http://...

 
Ingen bild

11 år

27 juli 2014 23:21

Hej jag är 11år och jag har haft flytningar snart i ett år tror jag och jag undrar när min mens kommer?
Jag har haft ont nedre delen av magen och jag har ganska mycket könshår och bröst

1. När kommer min mens
2. Kan det betyda att min mens kommer snart

 
Ingen bild

ndlwksbbwks

9 augusti 2014 11:20

HEJ jag går i åttan och har inte fått min mens än
Är jättelädssen för alla pratar om de hela tiden så jag har sagt att jag också har det
Men nu är det så att jag tror att den kan vara på väg nu. Kan dehär vara tecken?
1. Jag har haft könshår sen början av sjuan doch inget under armarna, eller jo lite men det är genomskinligt
2. Har haft flytningar länge men har fått mer senaste månaderna måste ibland byta trosor flera gånger om dan och när jag likson ställer mug upp efter att jag har legat ner länge kan jag liksom känna hur det rinner ut. De brukar vara genomskinliga och ganska slemmiga men för två veckor sen så va de lite ljusrosa/bruna fast fortfarande transparenta liksom
3. Mina bröst har växt i kanske ett år och jag har bara storlek 70 a :(
4. Idag och igår hade jag väldigt ont i nedre delen av magen och jqg har haft lite humörsvängningar fast det går oftast att kontrollera det ganska bra
Så. Vad tror du. När får jag den? Mammq fick när hon var tretton och jag är fjorton
Snällasnällasnälla svara det skulle betyda såååå mycket kram

 
Ingen bild

14 årig tjej

15 augusti 2014 21:30

Hej, jag har inte fått min mens ännu. Har haft flytningar i cirka 10 månader. Och har lite bröst de har börjat forma sig. Könshår har jag på under armarna och mellan bena. Har fått blygdläppar. Men de växer ojämnt. Har växt ganska mycket under sommarlovet. Min mamma fick sin mens när hon var exakt 14 år och 3 månader (läst dagbok). Jag är 14 år och 4-5 månader.
Kommer jag att få min mens snart för alla i min klass har det :(

 
Ingen bild

Anonym

17 december 2014 14:17

Hej jag är 12 år gammal och har flytningar tror jag för att jag har något i trosorna och det är lite vitt och kladdigt. Måste man ha hår på kroppen om man har flytningar?SNÄLLA SVARA DET SKULLE VARA BRA ÄR OROLIG?!!?!?!?!

 
Emma berg

Emma berg

19 december 2014 08:47

Heeeeeejsan!! Jag fick min första mens i förrgår (tror jag) elr va de mens?? Jo men Asså jag onanerade sen hade jag gjort på samma sätt typ jätte länge. Sen helt plötsligt kol det blod. Sedan kom det blod i trosan och på toa pappret. Sedan nån timme efter typ två timmar efter kom det ännu mera blod. Sedan igår kom det också blod. Har jag mens nu?? Isf när kmr nästa?(ungefär) PS. Hade bara min första mens i två dagar e det normalt??

http://Mens.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

11års tjejen

4 januari 2015 11:05

Hej jag 11år

Den senaste veckan har jag haft ganska mycke flyttningar .jag har ont i nederdelen av magen. Mina bröst är inte så utvecklade men dom finns där och det är små knölar i båda brösten.min mamma fick mens när hon var kring 14.

Så min fråga är.

1. Är mensen på väg
2. Är det långt kvar
3. Är det konstigt om jag får mens då jag är elva då min mamma fick det då hon var 14.

 
Ingen bild

Anonym

12 januari 2015 21:53

Hej jag är 13 år, och har varken fått flytningar, bröst eller mens... Är det något fel på mig? Tacksam för svar

 
Ingen bild

anonym

2 februari 2015 16:58

Hej!! Jag fick flytningar för ca 2 och ett halvt år sedan, jag har fått lite röda flytningar också! Men en fråga, jag har blivit väldigt glömsk! Har det kanske något med puberteten att göra?
Och måste man ha väldigt stora bröst eller mycket könshår för att få mens? Det kan ju variera, men vad tror du?❤ TACK!!❤ jag är 11år, kan jag vara nära min mens? Jag har haft väldigt ont längst ner i magen och lång ner vid ryggen!❤

 
Ingen bild

Ensomvillveta

10 februari 2015 15:27

Tjenare, jag är 14 år och mår väldigt dåligt av att inte fått den riktiga mensen än.
Men en fråga, i sommras fick ja bruna sträck i trosan och ont i magen ( typ ägglosning ). Sen lite senare fick jag en rosa, ljusrosa flytning inget mer med det, och typ ett tag senare en brun klump, eller fläck, men det var inte bajs, tror du det var mens, men varför är den så oregelbunden i så fall? För det går typ ett halvår mellan varje gång, till och med mer. Så tacksam för svar! Snälla säg att du inte har slutat med bloggen!
Kram :)

 
Anonym

Anonym

22 februari 2015 20:02

Hej jag är en 12 årig tjej, jag fyller 13 i november. Jag kom in i puberteten när jag var 10 år och jag har haft flytningar nu i snart 2 år. Min mamma fick mens när hon hade gått ut 6:an. Jag går i vårterminen i 6:an nu och jag har kommit ganska långt in in i puberteten. Mamma säger att hon tror att jag kommer få min mens ganska snart. Vad tror du?/fundersam tjej

http://Bloggplatsen

 
Ingen bild

13 år

23 februari 2015 18:25

Hej jag är 13 år och har inga bröst/könshår och svettas ej alla har kommit in i pubertet förutom jag är det något fel på mig eller känner att jag inte hänger med


Alla tjejer har en vuxen/kvinno kropp men inte jag känner mig konstig. Hjälp!! Snälla svara mvh ANONYM!!


 
Anonym

Anonym

26 februari 2015 15:38

Hej är 10 snart 11 fick flyttningar i 2:an könshår 2:an och hår uder armmarna i typ 3:an har inga bröst typ...kommer min mens snart är jah inne i puberteten???....

http://...

 
Ingen bild

Anonym

21 mars 2015 22:23

Jag är 12 år snart 13 jag har fått flytningar över ett år nu, mina bröst har växt men är rätt så små och har könshår, Jag är sötsugen ibland och undrar om det innebär att jag snart ska få min mens.
SNÄLLA SVARA

mens

7 juni 2015 19:02

Detta är några tecken på att nu nu kommer in i puberteten så självklart kan det vara så att din mens snart också kommer igång! Håll ut :)

 
Anonym

Anonym

4 april 2015 08:45

Hej jag r en tolvårig tjej som har gott min förs ta mens inte so satt det rinnde men nr jag torka mig kom det blod nu har jag Borja gott flytningar ganska mycket vad betyder det hoppas du forstor sorry flor nio svenska!

http://Mens

 
Ingen bild

Anonym

5 april 2015 17:41

Jag går i 7:an och snart 8:an. Jag har haft flytning i 1 och ett halvt år tror jag. Men min mens har inte kommit än. En dag typ nyss hade hag väldigt ont i ryggen och låret. Tyder det på något? Jag hade väldigt ont! Och min flytning har blivit lite mer än vanligt på sistone. Svara snälla!!

 
Ingen bild

Anonym

11 april 2015 23:35

Hej jag undrar om man har nåt hel gult i under kläderna aså som fläckar vad är det? Jag har redan fåt min mens har fåt den rätt nyligen så jag har bara haft den en gång sen nu har den inte kommit i gen bara dom äckliga fläktarna vet du vad det kan va?? Börjar bli orolig

 
Ingen bild

En tjej som undrar

13 april 2015 15:55

Hej jag har ibland jätte ont nere i magen kan det vara mens eller ägglösning.

 
Ingen bild

anonym

16 april 2015 20:23

jag har haft flytningar i typ 2 år. hur vet mar innan man får mens?

 
Ingen bild

anonym

16 april 2015 20:28

min tvilling har mens men inte. jag men jag har köns hår och har haft flytningar i nästan 2 år kommer jag att få mens snart.jag förväntar mig svar

 
Ingen bild

Tjej11år

22 april 2015 15:30

Hej
Jag är 11 år
Hur brukar de vara när Man har mensvärk?
Snälla svara!😀

 
Ingen bild

Anonym

19 maj 2015 15:00

Hej!

Jag är en tjej på 10 somrar som undrar två saker, jag har haft flytningar sedan i somras och jag jag tror att jag växer på längden. Mina bröst har börjat växa, jag har fått hår där nere, svettas mer och har ont i magen... (Ibland)


1:är min mens på G???

2:vart kan man köpa skydd när man har fått den???

 
Ingen bild

Anonym

21 maj 2015 20:07

Jag är en 12 årig tjej fyllde den 19 maj. Jag undrar när min mens kommer. Jag har flytningar och byter trosor 2 ggr per dag, Min bröst är små och jag har stora humör svängningar. Det är bara en som har fått det i min klass och jag vill bara den 2:a. Jag är kort (146 cm) och är lite rädd. Vill så gärna bli vuxen och ha mens.

1. När får jag mens
2. är det nära
3. Gör det ont

En tjej som förväntar sig svar

 
Ingen bild

Orolig 13 åring :/

5 januari 2016 22:00

Hej jag undra några grejor
1.
har jag fått flytningar för det är något klibbigt gul vit i mina trosor ??

2.
När kommer jag få min mens jag har fått bröst men ganska små jag har ont i nedre delen av min mage ganska ofta och är sötsugen och har lite humörsvängningar men jag vet inte för min mamma fick det när hon var 14 år

Snälla svara
http://mens.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

F.M.V.E

8 januari 2016 17:57

Idag när jag skulle ställa mig på RN stol för att nå en sak som var högt upp så fick jag helt plötsligt jätteont i nedre delen av magen men jag försökte ignorera det och ler efter de jag skulle hitta men tillslut gick det inte längre så jag satte nig ner och höll mig för magen sen när det gjorde mindre ont så ställde jag mig upp men det gick inte, det gjorde för ont!

Armhår👍🏻
Flytningar👍🏻 ( i snart ett år )(tror jag)
Könshår👍🏻
Bröst👍🏻 ganska stora för min ålder men ändå inte lite mittemellan
Sötsug: ibland/ ganska ofta
Humörsvängningar: 👍🏻
Jag har haft lite extra flytningar sen fyra eller tre dagar tillbaka.
Är 11 fyller 12 om ca 2 2/1 månad
min mamma fick mens när hon var 12-13
Kan det vara mensen som är på G

Är väldigt tacksam för svar❤️

 
Ingen bild

F.M.V.E

8 januari 2016 18:15

Idag när jag skulle ställa mig på en stol för att nå en sak som var högt upp så fick jag helt plötsligt jätteont i nedre delen av magen men jag försökte ignorera det och leta efter de jag skulle hitta men tillslut gick det inte längre så jag satte nig ner och höll mig för magen sen när det gjorde mindre ont så ställde jag mig upp men det gick inte, det gjorde för ont!

Armhår👍🏻
Flytningar👍🏻 ( i snart ett år )(tror jag)
Könshår👍🏻
Bröst👍🏻 ganska stora för min ålder men ändå inte lite mittemellan
Sötsug: ibland/ ganska ofta
Humörsvängningar: 👍🏻
Jag har haft lite extra flytningar sen fyra eller tre dagar tillbaka.
Är 11 fyller 12 om ca 2 2/1 månad
min mamma fick mens när hon var 12-13
Kan det vara mensen som är på G

Är väldigt tacksam för svar❤️

 
Ingen bild

anonym

14 januari 2018 23:11

tjenatjena, jag är en tjej på 15år och har inte fått min mens. Jag har haft flytningar i minst ett år, kanske mer mot 1 1/2 år(har fått lite mer dem senaste dagarna). Jag hat fått bröst som började växa för ca 2 år sen, dem är inte jättestora men ändå handfulla, jag har hår därnere och under armarna. tror min mamma fick sin mens när hon va ca 15 år. Mitt hår blir fett ganska fort men det kanske inte har någon betydelse, och är söt sugen ganska ofta men det kanske beror på att jag e typ sockerberoende HAHA.
Oftast på morgonen så får jag väldigt ont i nedre delen av magen, typ som hugg. Och oftas på dagen får jag samma sak men då kommer det pruttar HIHIHI. Alla i min klass har fått sin mens o vill bara får den för känner mig som en outsider liksom.
Asså snälla kan du svara om mensen är nära för vill verkligen veta, puss och kram<33!!:))

 
Ingen bild

Orolig tjej!!

26 januari 2018 18:01

Hejj! Asså ja ä jätte orolig jag e 14 och ett halft typ å ja har inte fått min mens än!!! Idag på skolan fick min bästa vön sin mens och alla andra i mitt kompisgäng har fått den.. Jag har inte jätte stora bröst men dom har börjat växa lite tror jag, och dom finns ändå där. Jag har fått mer höfter och rumpa +växt en hel del på längden på det senaste. Jag har haft ganska tjocka föytningar ganska länge nu men vill värkligen få min mens!! Och känner mej jätte efter som inte har fått den😒 Jag har fått jätte ont i nedre delen av min mage en del på sistonde men det kommer bara ett tag å sen försvinner det.. Är min mens påväg eller för jag vill värkligen få den!!

 
Ingen bild

En 12 åring

12 mars 2018 21:59

Jag vet inte riktigt, jag är nämligen inte helt säker. Idag när jag gick på toa så såg jag en ljusröd fläck i min trosa, jag vet inte om det är mens eller inte. Tidigare denna vecka, samt idag har jag haft svullen mage och lite ont i den. Jag har också haft flytnibgar i ca ett år. Min mamma kom in i puberteten sent och pappa tidigt, och jag får lite panik!!! Jag ver inte vad jag ska säga till mamma och är inte heller säker på om det är något!

Har nämligen haft blod där nere förut, det var INTE mens utan ngt annat... Skulle du/ni kunna hjälpa mig?

Blir väldigt tacksam för svar :)

 
Tjej 12 år........

Tjej 12 år........

24 mars 2018 09:26

Hej jag är en tjej på 12 år och igår så fick jag en brunröd fläck i trosan. Kan det vara mens? Men det har inte kommit något mer. Har haft flytningar i 1 1/2 år och har könshår bröst osv.
Fråga:Kan det vara mens?

http://Ankan

 
Ingen bild

Anonym 😀

4 april 2018 22:16

Hej
Jag är 13 fyller snart 14 år men har inte fåt min första mens än har mycket flytningar. Haft det i snart 1,5 år. För en mångasen så hade jag litte röt i trosorna. Och väldigt mycket humörsvängningar kan vara glad ena secunden och ligga och gråta andra.
Har även fåt bröst
Och hår

Frågor:
1 när får jag mens om det inte var det?
2 kan jag ha fåt min första mens?
3 kan man ha pms utan att ha mens?
Svara Järna på min frågor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards