Mensbloggen

Alla inlägg den 27 april 2011

Av mens - 27 april 2011 20:10

Vad är bindor för något?!?


Till våra nybörjare är det inte alltid lätt då man inte fått sin mens ännu.


Bindor är ett slags material gjort av något mellan papper och tyg. Mycket mjukt men går att riva. En binda är som ett klistermärke också. Du tar bort klistermärkepappret och klistar sedan på bindan på dina trosor. Klistra den mitt i trosan. En binda är ungefär 20 cemtimeter men den varierar beroende på om det är en nattbinda då den brukar vara större eller en väldigt tunn binda då du har som minst mens och är därför mindre. De flesta bindor har som vingar på båda sidorna. Dom använde man för att klistra fast bindan bättre. Du viker ner dom och klistar dom på trosans undesida. Du skyddar både bindan från att åka omkring och dina troskanter från blod.


Sedan så har du bindan där. Du drar på dig trosorna och lever livet som att allt är som vanligt. Mensen kommer då rinna ner till bindan och samlas där. Vissa bindor suger upp mensen så det känns fräschare medans andra bara låter det ligga. Det beror på vad man tycker känns bäst. Man ser mycket tydligare hur mycket mens som har runnit men en som inte suger upp mensen.


Bindan kan få vara på tills du känner att det börjar bli riktigt kladdigt där nere. Då går du bara på toa, drar loss bindan försiktigt, slänger den och byter binda. Svårare blir det inte!


- Always bindorna suger upp blodet. Dessa har vingar.




- Libresse bindorna tar imot blodet, dessa har också vingar.

Av mens - 27 april 2011 20:06

Jag fick en jättebra fråga i komentarsfältet jag inte svarat på alls faktiskt.


Jo, vad gör man om man är kiss/bajsnödig och tampongen fortfarande inte är full.

- Alltså jag brukar oftast se till att jag kissar innan jag för in en tampong men behöver jag verkligen gå på toa så går det. Allt du behöver göra är att hålla i snöret där bak så det inte blir blött. Så det går alldeles utmärkt att kissa med tampongen i.


Ska du däremot bajsa så är det en annan grej. Du krysstar ju då du bajsar så därför kommer tampongen krysstas ut och förlora denns position. Därför ska du helst ta ut tampongen om du ska bajsa. Eller så bajsar du och tar sedan ut den. Men då finns risken att den är lite bajsig vilket inte är sådär jättekul.


Men hoppas svaret hjälpte! Kram

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards