Mensbloggen

Alla inlägg den 22 april 2011

Av mens - 22 april 2011 11:58

Hur tar man ut en tampong? :S


Vissa tycker det är lätt att ta ut sin tampong, andra tycker det är svårt och andra använder inte tampongen. Det är olika. Men det jag vet om att ta ut sin tampong är att det inte är farligt!


Det du ska tänka på då du ska ta ut sin tampong är på att du måste veta att den är full. Är det inte det minsta full eller bara halvfull så kommer den skada fittan påväg ut. Du vet att din tampong är full genom att kolla på om tråden börjat bli lite röd, om du känns lite våt och om den känns nära öppningen.


Man kan inte riktigt säga när du ska ta ut den eller hur länge du ska ha i den, det är olika beoende på person och tampong. Men om jag använder ob profomfort normal under mina första mensdagar. Alltså då jag har som mest mens. Då har jag min tampong i, i ungefär 5 timmar. Har jag mini i tar jag ut den efter 3 timmar. Men under dagarna med lite mens så kör jag på en liten tampong och denkan vara inne i kanske 8 timmar. Eftersom den inte suger upp så mycket så kommer den inte orsaka stora problem.


Att ta ut sin tampong:

1. Leta upp snöret

2. Kolla så det är lite blodigt

3. Om ja, dra

4. Ryck inte utan dra långsamt och snällt

5. Den kommer sedan hoppa ut

6. Linda in i papper, släng i soptunnan

7. För in nästa

Av mens - 22 april 2011 11:55

Varför kommer inte mensen då jag badar?!?!?


Då mensen kommer ikontakt med vatten så försvinner den in och vågar sig inte ut. Men så fort du blir det minsta torr kommer lilla mensen dyka upp och rinna längst låret. Men har du däremot en tampong i så kommer den fyllas med vatten och mensen kommer inte rinna ut. Men du måste byta tampong efter du badat annars samlas det en massa bakterier och mensen kommer rinna ändå för att tampongen är för full av vatten för att ta emot mens.

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards