Mensbloggen

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Vad är flytningar?

Av mens - 13 augusti 2010 14:03

Som rubriken lyder tänker jag nu berätta lite om vad just flytningar är.


Hur ser det ut? Det är ganska genomskinligt och lite smått gult

Varför får man det? Flytningar är ett tecken på att din kropp fungerar som den ska.

När får man det? Vi elva till tolv års tiden brukar vara vanligast.

Slutar det efter man fått sin mens? Nej det gör den inte utan flytingar har man hela livet, eller dvs. tills mensen uteblir.

Vilka dagar får man det? Man har flytnngar varje dag, men dem två veckorna innan mensen kommer det som mest.

Vad ska man göra åt det? Ingenting alls, men kommer det väl mycket kan man använda troskydd.

Hur känns det? Det är ganska gegit men eftersom inte inte kommer så himla mycket känns det som ingenting.

Får alla det? Ja. Eller alla tjejer dvs.

Får man mindre efter mens? Nja, jag tycker att man får mer. Olika från person till person.

Kan man inte ta bort det? Nej tyvärr, kroppen sänder ut detta så du vet att du fukar som du ska.

 
 
Ingen bild

Molly

9 oktober 2010 23:12

Jag är åta och har det

 
Elina

Elina

25 juni 2012 15:31

hej jag undrar hur jag ska säga till min pappa när jag får mens jag har ingen mamma som jag kan prata med men hur ska jag säga att jag har fått flytningar det är jätte jobbigt snälla hjälp mig svara snälla!!!

http://www.elinamode.devote.se

 
Ingen bild

Mijoma

3 juli 2012 08:35

Jag tror jag har fått flytningar! Nu vet jag iallafall bättre. TACK!

PS. det här är en hjälpsam blogg :D

 
Ingen bild

Anonym

19 november 2012 18:32

Jag vågar inte berätta för mamma och jag har inte mens än men vad ska jag göra mamma har inte sagt något till mig heller. Tacksam för svar.

 
Ingen bild

anonym

29 juni 2013 12:59

min mamma säger att jag inte får använda binda fast jag har ganska mycket flytningar så vad ska jag göra

 
Ingen bild

Felicia

28 juli 2013 20:58

Tack nu vet jag vad som kommer i trosan varje dag

 
Ingen bild

anonym

5 augusti 2013 23:13

Jag är en tjej på 9 och är i puberteten och har inte berätat för nån om varken det eller alla hemsidor jag är inne på

 
Ingen bild

Anonym9

5 augusti 2013 23:16

svar till anonym :jag har samma problem jag har inte mens men r i puberteten och har inte brettat det

 
Ingen bild

Anonym

19 augusti 2013 22:43

Ser flytningar ut som torkat kiss?

 
Ingen bild

Anonymiz

19 mars 2014 21:52

Ni som inte har berättat för någon!!
Jag tycker att ni ska berätta det för eran mamma jag menar hon är eran mamma!! Jag har haft mens i 3 månader och mina två BFFs vet det och mina tre mostrar // me

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mens - 9 juni 2015 23:37

Ett problem med mensen man kan stöta på ibland är att mensen faktiskt LÄCKER på natten. Man vaknar upp av att man nästan badar i mensblodet, lackanet är blodigt, trosorna är blodiga, eventuella sovkläder är blodiga och detta upptäcker du tidigt på mo...

Av mens - 8 juni 2015 22:34

Jag har fått några funderingar kring om man verkligen förlorar oskulden då man börjar med tampong.   Det jag vill börja med att klargöra är att man inte kan stoppa in hur många tamponger, menskoppar, fingar och banener som helst upp i slidan men ...

Av mens - 8 juni 2015 00:20


Är det bara jag eller är det fler som har en så otroligt oregelbunden mens? Jag kom och tänka på det nu när jag skulle räkna ut nästa gång jag får min mena. Alltså nu har jag haft mens i över 10 år så nog antar man att min mens borde vara lite regelb...

Av mens - 7 juni 2015 21:15


Vad gör man med snöret? Svar: Snöret som sitter längst ner på tampongen är till för att tra ut tampongen då den är full. Innan du för in tampongen så kan du göra det till en vana att alltid rycka lite på snöret för att se till så det sitter stenhår...

Av mens - 7 juni 2015 16:15


Personligen så tycker jag att dehär med tampongen är jättesmart och verkligen något som gör det lättare att ha mens. Tillskillnad från bindor så känner man inte hur mensblodet bara drobbar från underlivet vilket ibland kan kännas lite obehagligt och ...

Presentation


Hej! Denna blogg är till för alla ni tonårstjejer som har en massa funderingar kring just mens. Därför finns jag här och besvarar allt jag kan. Maila om andra frågor kan du också göra.
mens.blogg@hotmail.com
Kram!

Fråga mig

654 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om här i bloggen?
 Frågor & svar
 Bindor
 Tamponger
 P-piller
 Menskopp
 Puberteten

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards